Podľa Hoffmannovej sú na školách najdôležitejšie poriadok, disciplína a poslušné osvojenie si centrálne určeného množstva a výberu vedomostí. Autorka nového prístupu k školákom je jedným z niekdajších kádrov kádárovského režimu, ktorí prešli na kresťansko-konzervatívne pozície a dnes tvoria významnú časť Fideszu.
Pred rokom 1989 bola v komunistickej strane, pracovala ako riaditeľka školy aj ako úradníčka ministerstva školstva.
Školstvo treba po nešťastných reformách posledných rokov opäť zorganizovať na základe „normatívnej pedagógie postavenej na tradícii niekoľkých stáročí“, vyhlásila naposledy v utorok.
„Ešte v 80. rokoch zahraničné delegácie obdivovali disciplínu a vedomosti žiakov na maďarských školách,“ povzdychla si a zároveň vytýčila ideál, ku ktorému je nutné sa vrátiť.
Vyslovila sa napríklad za obmedzenie výučby angličtiny, lebo je podľa nej jednostranná orientácia na angličtinu pre nás, „čo žijeme v strede východnej Európy“, hriechom.
Školy podľa Hoffmannovej vôbec majú dbať najmä na hodnotovú výchovu žiakov (pod čím sa vo vládnych kruhoch chápe výchova ku kresťanským a národným hodnotám), vedomosti sú až na druhom mieste. Hlavná je však tá disciplína.