SME

Neznáme firmy postavia na bratislavskom letisku cargo hangáre

Dve neznáme firmy by mali do konca budúceho roku vybudovať na pozemkoch bratislavského letiska dočasné montované hangáre pre nákladnú leteckú dopravu. Súvisí to s tým, ...

BRATISLAVA 9. septembra (SITA) - Dve neznáme firmy by mali do konca budúceho roku vybudovať na pozemkoch bratislavského letiska dočasné montované hangáre pre nákladnú leteckú dopravu. Súvisí to s tým, že na najväčšom slovenskom letisku stále chýba potrebná infraštruktúra pre nakládku a vykládku carga. "Majú podpísané zmluvy so zahraničnými leteckými spoločnosťami a dopravcami," informoval vo štvrtok odchádzajúci výkonný riaditeľ a predseda predstavenstva letiska v Bratislave Zdeněk Schraml.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Názvy firiem, s ktorými letisko nadviazalo spoluprácu ohľadom stavby hangárov, Schraml zatiaľ nechcel prezradiť. Vyslovil presvedčenie, že objem leteckej nákladnej prepravy sa bude zvyšovať, pôjde podľa neho o desiatky tisíc ton tovaru. "Hangáre nie sú na to, aby tam bol dlhodobo uskladnený tovar. Obrátkovosť tovaru je vysoká. Stačí tisíc metrov štvorcových a dokážete spraviť 60-70 tisíc ton carga do roka," dodal Schraml. Lietadlá na prepravu nákladu pritom vďaka limitom nedosahujú väčšiu hlučnosť ako osobné lietadlá.

Odstupujúci šéf letiska nechcel bližšie komentovať zámer vlády na vstup strategického investora s tým, že je to záležitosť nového manažmentu letiska. "Predchádzajúca vláda, ktorej nominanti sme boli my, sa sústredila na to, že všetko, čo je za hranicou letiska vo vnútri bude riešené prostriedkami štátneho rozpočtu, za podpory vlády. Vláda dala sľub, že to bude riešiť. Nemali sme problém, či budeme hľadať rýchlo peniaze na infraštruktúrne veci," dodal Schraml. Súčasná vláda podľa neho od začiatku hovorí, že na letisko má prísť strategický investor.

SkryťVypnúť reklamu

Riaditeľ marketingu a obchodu letiska Radek Zábranský povedal, že akcionárska štruktúra letiska nemá priamy vplyv na jeho výkony. "Letisko je natoľko svojbytný organizmus, že môže byť veľmi dobre vedené v štátnom aj súkromnom vlastníctve a naopak," uviedol Zábranský. Schraml pripomenul, že letisko samotné nevie prinútiť cestujúcich, aby využívali letisko. Je to podľa neho priestor pre cestovný ruch, obchod a firmy, operujúce v regióne. Prípadné prepojenie aktivít bratislavského a viedenského letiska nie je podľa Zábranského úplne reálna predstava. "V prípade viedenského letiska je viac ako 50 % cestujúcich tranzitných. Do Bratislavy neprídu, pretože potrebujú letieť ďalším lietadlom, ktoré letí o 40 minút," uviedol ďalej Zábranský.

SkryťVypnúť reklamu

Letisko v Bratislave by malo podľa neho v tomto roku prepraviť približne toľko cestujúcich ako vlani, teda okolo 1,7 milióna. K rekordným výkonom spred dvoch rokov, keď letisko vypravilo 2,2 mil. pasažierov, by sa malo vrátiť zhruba o dva roky. "Tento rok berieme viac menej ako stabilizačný. Strata 55 % výkonov sa nedá nahradiť z roka na rok, to je proste nereálne. Pokiaľ ide o návrat k výkonom z roku 2008, to má širší aspekt. Rozvoj leteckej dopravy je priamo úmerný rozvoju ekonomickej situácie v danom štáte," uviedol Zábranský.

Spoločnosť Letisko M. R. Štefánika - Airport Bratislava, a.s. je zapísaná v Obchodnom registri SR od mája 2004, disponuje základným imaním vo výške 292,428 mil. eur. História letiska siaha do roku 1946. Letisko malo ku koncu júna 604 zamestnancov v pracovnom pomere. Zamestnanci v jednozmennej prevádzke mali od 1. februára do 31. mája štvordňový pracovný týždeň. Spoločnosť je v úplnom vlastníctve štátu, keď Fond národného majetku spravuje 52 % akcií a ministerstvo dopravy 48 % akcií.

SkryťVypnúť reklamu

Agentúra SITA vydá k správe video na http://video.sita.sk.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Svet

Komerčné články

  1. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  2. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  1. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  2. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  4. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  5. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  6. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  7. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 18 064
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 8 575
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 8 221
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 4 442
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 608
  6. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 2 596
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 2 274
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 1 864
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Istanbulský starosta Ekrem Imamoglu.

Özel na sociálnej sieti napísal, že „23. apríl nemožno zakázať".


TASR
Americký minister zahraničných vecí Marco Rubio hovorí s novinármi pred odletom do Saudskej Arábie.

Rezort údajne ideologicky nesúhlasí s prezidentskou administratívou.


TASR 1

Dôvodom je zrejme aj holandská podpora Ukrajiny.


TASR
Pápež František počas posledného požehnávania vo Veľkonočnú nedeľu poobede.

Väčšina svetových lídrov mala do Vatikánu doraziť v sobotu a odísť v ten istý deň.


TASR 1
SkryťZatvoriť reklamu