KYJEV. Vyhlásil to dnes riaditeľ centra pre ekonomické programy Vasyľ Jurčyšyn.
Ide skôr o politický než ekonomický projekt, dodal expert. Podľa jeho názoru existujúce prúdenie pasažierov a tovaru medzi Krymským polostrovom na juhu Ukrajiny a ruským Krasnodarským krajom nie je také významné, aby bolo dobrým zdôvodnením nákladov na výstavbu mosta. Navyše, štát si musí vziať obrovské zahraničné pôžičky, aby projekt zvládol.
Podľa experta je vhodnejšie rozvinúť existujúcu trajektovú prepravnú službu cez Kerčský prieliv, keďže linky sú teraz nevyťažené.
Z ekonomického hľadiska sľubnejším a zaujímavejším projektom infraštruktúry, ktorý by spojil juh Ukrajiny a juhozápad Ruska, je výstavba cesty prvej triedy Krasnodar-Rostov-Odesa, upozornil Jurčyšyn.
Ukrajinská tlačová agentúra Ukrinform oznámila, že vláda na zasadnutí 4. augusta určila medzirezortnú pracovnú skupinu, ktorá má na starosti výstavbu prepravného mosta cez Kerčský prieliv. Pracovná skupina sa zíde koncom septembra.
Prezident Viktor Janukovyč pokladá za možné, že most bude dokončený do roku 2014.
Kerčský prieliv je prieliv medzi Čiernym a Azovským morom, zvieraný ruským Tamanským polostrovom na východe a ukrajinským Kerčským polostrovom, ktorý je súčasťou Krymského polostrova, na západe. Zo severu na juh ním prechádza hranica medzi Ukrajinou a Ruskom.