Berlín 15. mája (TASR) - Nemeckí čašníci, zamestnanci hotelov a taxikári vyjadrujú nadšenie nad správou o tom, že vláda navrhla zastaviť vyberanie dane z prepitného. Očakáva sa, že takýto krok by viedol k veľmi pozitívnym zmenám v krajine známej nie príliš prívetivými službami.
"Opäť sa oplatí správať sa priateľsky," komentuje úsilie vlády prezident asociácie hotelov a reštaurácií DEHOGA Ernst Fischer.
Kancelár Gerhard Schröder v utorok avizoval, že jeho kabinet plánuje zrušiť daň z prepitného začiatkom budúceho roka.
"Tento krok pozdvihne motiváciu do ohromných výšok. Bude z toho profitovať každý, pracovníci v sektore služieb, zákazníci a predovšetkým imidž Nemecka," predpovedá Fischer.
Domáci obyvatelia si už dávno zvykli na nevrlé správanie sa arogantných čašníkov a čašníčok a nepriateľských taxikárov. Nemci, ktorí žili istý čas v zahraničí, však boli po príchode mnohokrát šokovaní podmienkami, aké vládnu v ich domovine.
Hrôzostrašné skúsenosti si z nemeckých reštaurácií a obchodov odnáša aj mnoho cudzincov.
Istý Angličan vo frankfurtskej reštaurácii zbadal, že na jablkovom koláči, ktorý si objednal, je pokazená šľahačka a zavolal preto čašníčku. Tá však na jeho zhrozenie iba vzala nôž, zoškrabala odtiaľ šľahačku a utrúsila: "Teraz to už bude v poriadku."
Ďalší cudzinec vstúpil do jednej z nemeckých reštaurácií 15 minút pred záverečnou, zastavila ho však čašníčka, ktorá mu odporučila, aby použil iný vchod. Ukázalo sa však, že ten je už zamknutý. Len čo sa nešťastník rýchlo vrátil k prednému vchodu, zistil, že nevľúdna zamestnankyňa reštauračného zariadenia už stihla zamknúť aj tieto dvere, vypnúť svetlo a odísť.
Zamestnanci v oblasti služieb v Nemecku sú povinní každoročne platiť daň z prepitného presahujúceho sumu 1224 eúr.