PRAHA. Obe strany uvádzajú, že kampaň ich stála viac ako 6,3 milióna eur. ODS po zarátaní nákladov v krajoch uvádza celkovú sumu 7,8 milióna eur.
Za hlavnými rivalmi volieb, ODS a ČSSD, majú ďalšie strany, pokiaľ ide o náklady na kampaň, obrovský odstup. Komunistická strana, kresťanskí demokrati i TOP 09 priznali, že na agitáciu voličov dali každá viac ako milión eur.
Predvolebná kampaň v Česku vrcholí. Kým niektoré strany, napríklad TOP 09, usporiadali svoje záverečné mítingy už v stredu, ODS ho plánuje na dnešný deň. Svojrázny spôsob záveru kampane si zvolila ČSSD dnes ráno rozdávala voličom šišky s marmeládou, potom sa sústredila na posledné zasadanie parlamentu.
Symbolické vyvrcholenie kampane ČSSD i ODS sa však odohrá až večer v štúdiu Českej televízie, kde bude posledný z troch televíznych duelov medzi lídrami ČSSD a ODS Jiřím Paroubkom a Petrom Nečasom.
Volebné miestnosti sa v Česku otvoria v piatok o 14.00 h a potom ešte aj v sobotu. Kvôli časovému posunu sa však začne voliť na českých zastupiteľských úradoch v zámorí už dnes večer. Ako prvé sa o 19.00 h SELČ otvoria volebné miestnosti v Argentíne a Brazílii.