PRAHA. Archy s desiatimi známkami kategórie A v hodnote 10 Kč (40 centov) putovali na všetky české pošty. Mnohé však už v stredu hlásili, že všetko vypredali.
Obrovský záujem verejnosti i zberateľov známok ilustruje skutočnosť, že na hlavnej pošte v Prahe sa iba v stredu predalo 7000 archov, teda 70.000 nových známok. Rekordmanom je jeden muž, ktorý si v stredu na centrálnej pošte kúpil 600 zošitov s 6000 známkami, za ktoré v hotovosti zaplatil 60.000 Kč (2372 eur).
Pre Českú poštu je predaj novej známky výhodný aj tým, že zberatelia si známky často nechávajú opečiatkovať príležitostnou pečiatkou s vyobrazením Fifinky. Známkam tak možno stúpne zberateľská hodnota, ale z hľadiska svojho účelu sú tým znehodnotené.
Zberatelia si kupujú nielen celé archy s desiatimi známkami, ale celé série šiestich archov s malým symbolom pozície archu pri tlači.
Ako pre TASR vysvetlil riaditeľ odboru známkovej tvorby Českej pošty Břetislav Janík, nová známka sa tlačila na veľké archy s celkovo 60 známkami a následne tieto archy rozstrihali na menšie. Logo znázorňujúce jednu zo šiestich pozícií pri tlači a slúži na identifikovanie prípadných chýb.
Pošta chystá dotlač novej známky v počte milión kusov a 26. mája vydá ďalšie známky kategórie "E" pre Európu a "Z" pre Zámorie.
Nových samolepiacich známok vydá pošta do konca decembra až 2,84 milióna kusov, čo však predstavuje len necelé tri percentá z ročného objemu predaja známok. Tých sa v Česku predáva okolo 110 miliónov kusov ročne.