Paríž 2. mája (TASR) - Videokazeta s výzvami hviezd francúzskeho športového, filmového, televízneho a hudobného života, aby ľudia v druhom kole prezidentských volieb išli voliť a nehlasovali za Jean-Marie Le Pena, sa začne od dnes premietať v 20 francúzskych mestách, informuje v dnešnom čísle denník Libération.
Francúzske hviezdy sa v šesťminútovej nahrávke prihovárajú "vážnym hlasom a pozerajú priamo do očí" divákom.
Režisér videozáznamu Jean-Pierre Bacri v úvode povedal: "Chcem sa niekoľkými slovami prihovoriť tým občanom, ktorí kašlú na svoje občianske práva a myslia si, že medzi pravicou a ľavicou nie je nijaký rozdiel."
Zo športových hviezd sa "priamo do očí" Francúzom prihovoril futbalový reprezentant Zinedine Zidane a jeho spoluhráč v reprezentačnom tíme Robert Pires. Svet hudby na videonahrávke zastupujú členovia skupín Zazie, Obispo, Goldmann, Noir Désir, Passi a ďalší. Filmové a televízne prostredie reprezentujú Gérard Depardieu, Alain Chabat a Agnes Jaouiová.
Cieľom akcie je presvedčiť mladých ľudí a ich rodičov, aby v nedeľu 5. mája v druhom kole prezidentských volieb hlasovali proti Le Penovi.
Už v utorok v televíznych novinách francúzskych televíznych staníc premietli časť z videonahrávky. V stredu 1. mája videopásku premietli v 300 filmových sálach spoločnosti Gaumont a UGC.
Akhenaton, raper skupiny IAM, ktorý prišiel s myšlienkou vytvoriť videopásku s protilepenovským obsahom, chcel týmto spôsobom obísť tradičné médiá, lebo sa zúčastnili na "diskusiách o nedostatočnej bezpečnosti". Úspešné nahratie videopásky je podľa rapera "výbornou lekciou občianskeho postoja".
Rozhovory s hviezdami francúzskeho športového, hudobného a filmového prostredia a ich nahrávky sa uskutočnili digitálne za tri dni. Mnohí, čo sa podieľali na výrobe videopásky, pracovali bezplatne.
Vďaka darom umelcov sa podarilo nahrať 60.000 kópií videopások. Tri marketingové spoločnosti, ktoré distribuujú kompaktné platne s rappovými nahrávkami, požiadali zákazníkov o trpezlivosť, kým im dodajú objednané albumy. Spoločnosti chceli včas dopraviť videonahrávky na miesta určenia, vyzdvihuje Libération.