SME

Srbi chcú prevziať dlhy aerolínií JAT aj náklady spojené s prepúšťaním

Srbsko uvažuje o prevzatí dlhov národného leteckého prepravcu JAT Airways, ako aj nákladov spojených s prepúšťaním.

Belehrad 26. marca (TASR) - Srbsko uvažuje o prevzatí dlhov národného leteckého prepravcu JAT Airways, ako aj nákladov spojených s prepúšťaním. Cieľom je prilákať čo najväčší počet záujemcov o kúpu stratovej leteckej spoločnosti. Povedal to dnes srbský premiér Mirko Cvetkovič.

Ako uviedol pre agentúru Reuters, situácia JAT je taká zúfalá, že "nielenže vám nikto nedá (pre spoločnosť) ani cent, ale vy musíte niekomu zaplatiť, aby do nej investoval".

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Srbsko chce tender na predaj väčšinového podielu v JAT spustiť na budúci mesiac, pričom plán, o ktorom uvažuje, vychádza z modelu, aký zvolili pri predaji gréckych aerolínií Olympic Airlines. "V tomto modeli sa vytvorí nová spoločnosť, ktorá by prevzala aktivity súčasnej firmy a problematické záležitosti by na svoje plecia vzala vláda. Ide najmä o náklady na prepustených zamestnancov či dlhy," povedal Cvetkovič.

SkryťVypnúť reklamu

Srbsko plánuje predať 51 % stratovej JAT. Spoločnosť začiatkom marca oznámila, že za rok 2009 zaznamenala stratu 16,5 milióna eur a navyše si plánuje požičať 51,5 milióna eur na reštrukturalizáciu, obnovu starnúceho leteckého parku a potenciálne partnerstvo s tureckou spoločnosťou Turkish Airlines. Turecká firma sa k tejto možnosti zatiaľ nevyjadrila. Podľa Cvetkoviča sú turecké aerolínie jedným z možných kupcov väčšinového podielu JAT.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Svet

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 17 178
  2. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 698
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 580
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 581
  5. Plátené tašky a opakované použitie 4 006
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 934
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 2 604
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 481
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

V roku 2021 skupina poslancov označila chov domácich zvierat za deštruktívny spoločenský problém.


TASR 1
Belgickí farmári protestujú v Bruseli

Telo matky a jej dcéry objavili hasiči v piatok ráno po požiari fary.


TASR

Kontaminované boli tri jednokilogramové balenia Haribo Happy Cola F!ZZ.


TASR

Vojnu na Ukrajine sledujeme minútu po minúte.


a 4 ďalší 26

Sportnet

Hráči Sniny počas penaltového rozstrelu v zápase Snina - Lehota pod Vtáčnikom.

Futbalistom Sniny ostali oči pre plač.


Futbalový agent Martin Petráš.

EURO U21 je najväčšie futbalové podujatie, ktoré môže Slovensko usporiadať.


TASR
Centrálny kurt Philippa Chatriera počas zápasu Lorenzo Musetti - Carlos Alcaraz v semifinále Roland Garros 2025.

Núdzové riešenie z 80-tych rokoch 19. storočia sa ukázalo ako revolučné.


Jan Kamarád
SkryťZatvoriť reklamu