Johannesburg 19. marca (TASR) - Juhoafrická letecká spoločnosť Kulula stiahla z médií inzerát, ktorý podľa Medzinárodnej futbalovej federácie (FIFA) porušoval marketingové práva vzťahujúce sa k tohtoročným majstrovstvám sveta.
Aerolínie v novinovej reklamnej kampani o sebe tvrdia, že sú "neoficiálnym národným prepravcom veď-viete-čoho". Inzerát nízkonákladovej leteckej spoločnosti, ktorá je známa svojím nekonvenčným štýlom propagácie, je dokreslený futbalovými motívmi a národnou vlajkou.
Podľa právnikov FIFA reklama vyvolávala v ľuďoch asociáciu s MS 2010 v Juhoafrickej republike, na čo Kulula nemá právo. Zástupcovia spoločnosti sa proti ich sťažnosti ohradili tvrdením, že ani raz nepoužili slová "futbal" či "Juhoafrická republika". Hoci reklamu napokon stiahli, prísne marketingové obmedzenia okolo futbalového šampionátu označili za smiešne.
Informovala agentúra AP.