Opýtajte sa Taliana na dobrú kávu, a s veľkou pravdepodobnosťou sa vám dostane odpovede, že Lavazzou nič nepokazíte.
Najpopulárnejšia značka kávy na Apeninskom polostrove, kde ovládla skoro polovicu trhu, sa pije v 90 krajinách a to aj medzi fajnšmekrami v Paríži, vo Viedni, či v Riu de Janeiro. Medzi pražiarňami káv je šiesta najväčšia na svete.
Za veľký boom kávy v štýle espresso môže Emilio Lavazza (7.8.1932 - 16.2.2010), ktorý zomrel minulý týždeň na infarkt. V Turíne zdedil rodinný biznis po starom otcovi Luigim. Ten začínal s malými potravinami, aby sa vypracoval na najväčšieho dovozcu kávy v krajine. A preslávil mesto na severe krajiny podobne ako autá Ferrari či krém Nutella.
Signor Emilio, ako mu hovorili zamestnanci, išiel v Luigiho šľapajach a značku presadil za hranicami. Napriek úspechom žil v ústraní. Novinám Il Sole 24 Ore sa raz zveril, že miluje džez a zbiera cínových vojačikov. Mal rád detektívky a dve napísal aj sám. V práci pochopil silu reklamy.
Obľúbil si najmä televíziu. Lavazzu zviditeľnil Luciano Pavarotti a kalendár pre firmu nafotila Annie Leibowitz či Helmut Newton. Keď Mr. Espresso prišiel s vákuovým balením, odkukala to aj konkurencia. Napríklad Ernosto Illy, ktorý zomrel pred dvomi rokmi a spolu s Lavazzom stál za revolúciou kultúry espressa.