Hamburg 25. apríla (TASR) - Nemci ako opreteky nakupujú nové pohovky, videotéky sú plné, a keď cez víkend vyrazíte do obchodu s nábytkom, nebudete mať zrejme kde zaparkovať.
V dnešnej "nebezpečnej" dobe si Nemci zvolili pohodlie a bezpečie svojho domova. A tento trend nie je ani nový, ani čisto nemecký fenomén. V súčasnom svete sa kladie hlavný dôraz na súkromie: ak sa necítite vonku bezpečne, ostaňte doma.
Výskumníci, ktorí sa zaoberajú životným štýlom už zaregistrovali tento trend a podľa najnovšieho prieskumu inštitútu Matthia Horxa za to môže nová geopolitická situácia, ktorá "vyprázdnila verejné priestranstvá a podporuje všetky formy súkromia, pretože to predstavuje bezpečnosť".
Podobný trend sa objavil už v 70. rokoch minulého storočia a sociológovia preň vymysleli termín: zámotok. No dnešné uzatváranie sa do svojho vlastného sveta má niektoré nové črty, predovšetkým súdržnosť. To znamená, že ľudia sa nezatvárajú doma sami, ale v spoločnosti niekoho blízkeho, s ktorým spolu varia, pozerajú športové prenosy či večerné seriály.
3 lb ed