BELEHRAD. Informovali o tom vo štvrtok srbské médiá.
Na popredných svetových televíznych staniciach sa nedávno začala vysielať reklama, ktorú na objednávku vlády v Prištine vytvorila agentúra Saatchi & Saatchi. V klipe mladí ľudia skladajú časti puzzle do tvaru Kosova pod heslom "Kosovo, mladí Európania".
Kým sa odborníci a predstavitelia v Srbsku pýtajú, či a akým spôsobom reagovať na kosovskú mediálnu kampaň, skupina entuziastov pripravuje odpoveď "najmladšiemu európskemu národu". Režisérom je Američan mexického pôvodu Marc Nava a do Srbska prišiel na pozvanie jedného svojho srbského priateľa, ktorý sa narodil v Kanade. Jeho nápadom bolo, že "treba niečo urobiť".
S rozpočtom niekoľkých stoviek eur, dobrovoľníkmi a zariadením, ktoré požičali miestne televízie, vznikla verzia srbskej odpovede. Autori tvrdia, že za nimi nestojí žiadna politická organizácia ani sponzor. Srbský videoklip nakrúcajú podľa vlastných slov preto, aby odlíšili spravodlivosť od nespravodlivosti. Keďže túto reklamu si nikto oficiálne neobjednal, doposiaľ nie je jasné, či a kedy ju odvysielajú.