RÍM. Podľa Aberta Perina, hlavy organizácie No Tav (Nie rýchlovlakom) ich na hranici bolo najmenej 20 tisíc, informovali talianske médiá z mesta Susa ležiaceho neďaleko Turína.
Francúzsko a Taliansko podpísali v roku 2001 dohodu o budovaní trati na tomto mieste, pričom by malo ísť o strategickú trasu európskej siete a mala by pomôcť skrátiť cestu z Milána do Paríža zo siedmich na štyri hodiny. Náklady na ňu sa predpokladajú do výšky 15 miliárd eur. Proti plánu sa však postavili obyvatelia údolia Susa s tým, že výstavbou tunelov sa zničí životné prostredie.
Pri inej akcii protestovali environmentalisti z Francúzska a Španielska - nepáči sa im už existujúca trať rýchlovlaku pretínajúca Baskicko. Začali tiež akciu s názvom Charta Hendaye, pomenovanú podľa francúzskeho hraničného mesta, kde sa protest konal. V charte naliehajú na európske vlády, aby nebudovali takéto dráhy, pretože nie sú v súlade s "udržateľným rozvojom". Text charty, ktorú prijali politické hnutia z Francúzska, Španielska a Taliansky, kritizuje tieto projekty ako "ekologické, socio-ekonomické a humánne pohromy".