Bratislava 20. januára (TASR) - Letecká spoločnosť Air Slovakia zažaluje Albanian Airlines, pre ktorú vykonávala vybrané prepravné služby, za nedodržiavanie zmluvy. Žalobu chce Air Slovakia podať v priebehu tohto alebo najneskôr budúceho týždňa. Pre TASR to potvrdil obchodný manažér spoločnosti Tomasz Zeglinski.
"Nebudeme s nimi spolupracovať. Zmluvu sme vypovedali z dôvodu nedodržiavania jej podmienok zo strany Albanian Airlines," vysvetlil Zeglinski. Spoločnosť bude žiadať finančnú kompenzáciu od albánskej strany.
Air Slovakia dnes vyriešilo aj problém so svojimi 12 zamestnancami, medzi ktorými bolo až 10 Slovákov, ktorí kvôli sporu s Albanian Airlines na tri dni uviazli v Tirane. Tí prileteli dnes popoludní pravidelnou linkou z albánskeho hlavného mesta do Viedne.
Spoločnosť Air Slovakia sa pokúsila svojich zamestnancov dostať z Albánska už v utorok (19. januára). Mali letieť pravidelnou linkou Albanian Airlines z Tirany do Bologne, aerolínie im však neposkytli letenky. Následne mali odletieť s Australian Airlines do Viedne, na tejto linke však neboli zase voľné letenky.
Aktuálny problém medzi leteckými prepravcami sa začal v nedeľu 17. januára, kedy lietadlo na pravidelnej linke z albánskej metropoly do talianskej Bologne núdzovo pristálo na bratislavskom letisku. Linku prevádzkuje Air Slovakia pre Albanian Airlines.
Dôvodom boli podľa Air Slovakia technické problémy. Podľa Zeglinského pristálo lietadlo práve v Bratislave, pretože spoločnosť má na tunajšom letisku kľúčovú obslužnú základňu s celým tímom pracovníkov.
Zároveň zdôraznil, že pred pristátím požiadali albánsku stranu, aby uvoľnila jedno z lietadiel Air Slovakia z Tirany. To malo dopraviť dotknutých 110 pasažierov do cieľovej destinácie v Taliansku.
Prepravca Albanian Airlines naopak tvrdí, že o núdzovom pristátí sa dozvedel až takmer tri hodiny po jeho uskutočnení. "Príčina technického zlyhania nám nie je známa a rozhodnutie pristáť v Bratislave nebolo s nami koordinované," konštatuje mediálny odbor Albanian Airlines v stanovisku pre TASR.