Viedeň 28. októbra (TASR) - Úplný online check-in klienti nízkonákladovej leteckej spoločnosti Ryanair privítali. "To je to, čo ľudia chceli, skrátiť celý čas. Oni nechcú premrhať dve hodiny sedením na letisku v drahých obchodoch a reštauráciách," vyhlásil generálny riaditeľ aerolínií Michael O'Leary na dnešnej tlačovej konferencii vo Viedni.
Klienti leteckého prepravcu si tak môžu ušetriť čas, pretože pri normálnom check-in by museli prísť na letisko približne dve hodiny pred odletom lietadla, teraz im stačí asi 40 minút. Tak, ako šetria pasažieri, šetrí aj spoločnosť. Nemusí si už totiž prenajímať miesta na letisku pre zabezpečenie klasickej registrácie.
Po tom, ako Ryanair v októbri zaviedol úplný online check-in, zmenil aj cenovú stratégiu. Spomínaná registrácia, ktorá bola dovtedy zadarmo, už stojí niektorých klientov 5 eur (150,63 Sk). "Ak lietajú ľudia v rámci promočných akcií, tak check-in neplatia. Ak nie, tak si účtujeme poplatok. Takže to má stále zadarmo asi 50 % pasažierov," vysvetlil O'Leary.
(1 EUR = 30,1260 SKK)