Paríž 5. apríla (TASR) - Rodina vstúpila do francúzskej predvolebnej kampane. Miesta v materských škôlkach, čas venovaný deťom či rodičovské dovolenky sa stali novou témou v kampani pred nadchádzajúcimi prezidentskými voľbami vo Francúzsku, upozornil dnes denník Le Parisien.
"Prejavy prezidentských kandidátov sa zmenili," povedal predstaviteľ Národného zväzu rodinných združení Lucien Bouis. Konštatoval, že v súčasnosti prezidentskí kandidáti uznávajú miesto rodiny v spoločnosti. Tento fakt sa v predchádzajúcich kampaniach pred prezidentskými voľbami nevyskytoval, zdôraznil Bouis.
Keď prezident Jacques Chirac v stredu na mítingu v Bordeaux opäť zopakoval svoje návrhy, týkajúce sa rodiny, "donútil" tým svojho najväčšieho protikandidáta Lionela Jospina, aby sa vo štvrtok venoval tej istej téme a predniesol vlastné sľuby.
Chirac navrhuje zmeniť rodinné prídavky za starostlivosť o deti v domácnosti na jediný príspevok. Ten by sa mal vyplácať matkám bez prihliadania na to, aký spôsob opatery detí si vyberú, či pracujú alebo nepracujú.
Predstavitelia ľavice napadli Chiracove návrhy s tým, že sa zameriavajú len na matku. Starostlivosť o deti nie je len vecou matky, podotkla ministerka poverená starostlivosťou o rodinu a deti na ministerstve práce a sociálnych vecí Segolene Royalová, predstaviteľka Socialistickej strany. Prezidentský kandidát tejto strany Lionel Jospin navrhuje šesťmesačnú "rodičovskú" dovolenku, ktorú by si mohli rovnako vybrať matka ako aj otec.
Ani jeden politický tábor nechce zanedbať rodičov, potenciálne silnú voličskú základňu, ktorá navyše pracuje, komentoval Le Parisien.