DUBAJ.
Potreba metra sa zvýšila z dôvodu mohutného rastu metropoly rovnomenného emirátu. V ostatných 35 rokoch sa počet obyvateľov mesta zvýšil šesťnásobne. Do roku 2017 by tam mali žiť tri milióny ľudí.
Metro má rozšíriť existujúci systém verejnej dopravy, ktorého piliermi sú vzhľadom na lacné pohonné hmoty taxíky a autobusy. Náklady na vybudovanie 52-kilometrovej trate s 29 stanicami, s ktorej stavbou sa začalo vo februári 2006, boli v prepočte približne 3,8 miliardy eur.
Vozne jednotlivých súprav majú byť rozdelené do troch kategórií: 1. trieda s koženými sedadlami a sklápacími stolíkmi, 2. trieda a oddelenie len pre ženy a deti. V každej časti budú cestujúci prostredníctvom obrazoviek informovaní o nasledujúcich zastávkach a aktuálnom dianí v Dubaji.
Plne automatické a klimatizované súpravy jazdia bez vodičov. Každú 75-metrovú súpravu tvorí päť vozňov a môže sa v nej odviezť okolo 600 ľudí.
Či však novotou voňajúce metro zaplavia masy cestujúcich, je otázne. Dobre situovaní Dubajčania uprednostňujú autá - väčšinou majú dve - a zrejme si položia otázku, prečo by mali začať používať metro, keď liter benzínu stojí v prepočte 25 eurocentov? Otcovia mesta sú však optimistickí a počítajú s tým, že po dokončení všetkých liniek odvezie metro 200 miliónov cestujúcich ročne.
Dnes mali v Dubaji otvoriť aj Burdž Dubaj, najvyššiu stavbu na svete. Slávnosť si však nechali až na december.