SME

Lekári vyzvali na zákaz reklám na alkohol

Britská lekárska asociácia (BMA) vyzvala na úplný zákaz reklám na alkohol.

LONDÝN. Lekári chcú týmto spôsobom zvrátiť nepriaznivý trend neustále rastúcej spotreby alkoholických nápojov.

Navrhovaný zákaz by mal postaviť mimo zákon aj sponzoring športových a hudobných podujatí zo strany výrobcov alkoholu.

Lekárska lobistická skupina varuje, že alkohol sa stal jednou z hlavných príčin predčasnej smrti a invalidity. Podľa odhadov britský zdravotný systém každoročne vynaloží do troch miliard libier na ošetrenie zranení a liečbu chorôb spojených s pitím alkoholu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Úroveň konzumácie alkoholu v Británii sa v ostatných rokoch rapídne zvyšuje. Približne tretina dospelých Britov prekračuje v pití odporúčanú normu. Reklama má podľa lekárov najzhubnejší vplyv na mládež.

SkryťVypnúť reklamu

Britskí producenti alkoholických nápojov každoročne vynaložia na reklamné účely okolo 800 miliónov libier (916 miliónov eur). Na priamu reklamu ide len asi štvrtina tejto sumy, na vzostupe sú však rôzne formy nepriameho marketingu. Alkoholový priemysel sa napríklad stal v Británii druhým najväčším sponzorom športových podujatí.

Lekárske združenie okrem zákazu priamej reklamy vyzýva aj na zavedenie ďalších obmedzení, vrátane zavedenia časových obmedzení predaja alkoholu, zvýšenia daní a sprísnenia cenovej politiky. Lekári chcú stanoviť minimálne ceny alkoholu, čo by malo zabrániť akciovému predaju alkoholických nápojov.

Alkohol

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Svet

Komerčné články

  1. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  2. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  1. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  2. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  4. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  5. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  6. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  7. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 18 093
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 8 761
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 776
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 4 429
  5. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 3 488
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 594
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 2 251
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 1 863
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu