PRAHA. Znížiť náklady na výrobu relácií a vystačiť si aj s menším počtom zamestnancov to je úloha pre nového krízového manažéra českej digitálnej televíznej spravodajskej stanice Z1 Zdeňka Šámala.
"So znižovaním stavu zamestnancov sme začali už pred mesiacom. Konečný stav bude taký, aby zvládli kvalitne vyrobiť novu podobu programu a zároveň aby sa vošli do rozpočtu stanoveného vlastníkom," citoval Šámala český denník E15. Zdeněk Šámal v júli vystriedal na poste riaditeľa Martina Mrnku, ktorý viedol televíziu od jej vzniku v roku 2008.
Na začiatku júna 2008, keď Z1 začala vysielať, mala až 160 zamestnancov. S prepúšťaním a obmedzovaním nákladov, napríklad aj v podobe znižovania platov o deväť percent, začal Mrnka už na začiatku roku. Vtedy začali zamestnanci dokonca dostávať výplaty s oneskorením. Mrnkom realizované úspory však pravdepodobne boli málo razantné, konštatoval denník E15.
Kým ešte v januári sa náklady televízie Z1 pohybovali okolo 19 miliónov Kč (742.000 eur) mesačne, cieľom je ich zníženie na 13 miliónov Kč (508.000 eur) mesačne.
Úspory v Z1, ktorú vlastní finančná skupina J&T, súvisia s nižšími príjmami z reklamy v čase krízy. Tohtoročnú stratu televízie spolumajiteľ J&T Patrik Tkáč nedávno pre Hospodářské noviny odhadol až na 200 miliónov Kč (7,8 miliónov eur).