Paríž 30. júla (TASR) - Európska agentúra pre bezpečnosť letectva (EASA) má v pláne odporučiť zákaz používania rýchlostných snímačov, inštalovaných v airbuse spoločnosti Air France, ktorý sa minulý mesiac zrútil do Atlantického oceánu po štarte v Brazílii. Informoval o tom dnes hovorca EASA.
Navrhované nariadenie takisto obmedzí počet snímačov novšieho typu, ktoré vyrába tá istá francúzska spoločnosť Thales, a to iba na jeden v lietadle.
Znamená to, že najmenej dva z troch meračov rýchlosti nainštalovaných v každom lietadle bude musieť dodávať jediný ďalší výrobca - spoločnosť Goodrich zo Spojených štátov.
Nariadenie bude platiť pre všetky Airbusy A330 vybavené snímačmi rýchlosti známymi ako Pitotove trubice, ktoré vyrobila firma Thales, ale bude sa tiež týkať veľmi podobného typu Airbusov A340.
"EASA odporučí, aby všetky Airbusy A330 a A340 v súčasnosti vybavené Pitotovými trubicami od spoločnosti Thales mali nainštalované najmenej dve trubice od firmy Goodrich," vyhlásil hovorca EASA Daniel Holtgen.
Časový plán pre uskutočnenie navrhovanej zmeny zatiaľ nie je známy.
Chybné údaje zo snímačov rýchlosti sú stredobodom vyšetrovania havárie Airbusu A330 francúzskej spoločnosti Air France, ktorý odštartoval 1. júna z brazílskeho Ria de Janeiro. Pád lietadla do Atlantiku počas silnej búrky si vyžiadal životy všetkých 228 ľudí na palube vrátane troch slovenských občanov.