BRATISLAVA 28. júla (SITA) - Nová pravidelná letecká linka spoločnosti Danube Wings z Bratislavy do Bruselu, ktorá má byť otvorená na jeseň tohto roku, bude určená najmä pre potreby cestujúcich pôsobiacich v sídle Európskej únie (EÚ). "Máme prijateľné prevádzkové náklady a prijateľné ceny leteniek. Očakávam, že táto linka bude mať opodstatnenie," povedal pre agentúru SITA obchodný riaditeľ Danube Wings Arpád Agócs v súvislosti s plánovaným otvorením jedného z nových pravidelných spojení prepravcu v zimnom letovom pláne 2009/2010. Sloty na otvorenie linky medzi Bratislavou a Bruselom má už prepravca potvrdené. Bratislava ako jediné hlavné mesto v rámci EÚ nemá priame letecké spojenie s Bruselom od zrušenia bývalej linky zbankrotovanej leteckej spoločnosti Slovenské aerolínie.
Ďalšie plánované pravidelné linky Danube Wings z Popradu-Tatier do Varšavy a Kyjeva majú mať podľa Agócsa najmä charakter dovolenkujúcich cestujúcich v zimnom období. Spoločnosť už požiadala úrady o pridelenie prepravných práv na linke do Kyjeva a zároveň rokuje o otvorení linky do Varšavy. Plánuje tiež otvoriť pravidelnú linku z Košíc na letisko Miláno (Bergamo).
"Kyjev je destinácia, kde počet cestujúcich v zimných mesiacoch narastá. Z minulosti vieme, že využitie 70-miestneho lietadla na tomto úseku je reálne. Spolupracujeme s miestnymi cestovnými agentúrami a organizáciami," dodal Agócs. Keď je 150-miestne lietadlo už veľké, podľa neho stále je zaujímavé 60-70-miestne lietadlo, povedal o možnosti prevádzkovania linky do ukrajinskej metropoly, ktorú by mali využívať najmä ukrajinskí turisti. Do Kyjeva síce cestujú aj Slováci, najmä však obchodníci v menšom rozsahu.
Pokiaľ ide o spojenie s poľskou metropolou, v južnom Poľsku nie je letecká doprava, pritom Zakopané je hlavným centrom turizmu na poľskej strane Tatier. Agócs zdôvodnil plánované otvorenie linky z Popradu-Tatier do Varšavy tým, že Poliaci patria medzi obľúbenú klientelu vo Vysokých Tatrách. "Najbližšie medzinárodné letisko je v Krakove. Samozrejme, nejdeme súperiť s LOT-om (poľský národný letecký dopravca). Ale na 70-miestne lietadlo, ktoré máme na regionálnu dopravu, ten trh tam je," dodal obchodný riaditeľ Danube Wings. Rokovania s potenciálnym poľským partnerom o spolupráci sú podľa neho v závere.
Danube Wings je obchodná značka, pod ktorou prevádzkuje spoločnosť VIP Wings, s.r.o. pravidelnú a nepravidelnú leteckú dopravu. Danube Wings je štvrtou leteckou spoločnosťou s domovským prístavom na bratislavskom letisku. VIP Wings, s.r.o. je zapísaná v Obchodnom registri SR od 23. mája 2000, má základné imanie 4,04 mil. eur. Jej spoločníkmi sú firmy RT Plus, s.r.o. Bratislava s vkladom 3,9 mil. eur a Slovak Wings, a.s. Bratislava s vkladom 140,7 tis. eur. Spoločnosť v letnom letovom poriadku lieta na pravidelných linkách z Bratislavy do Košíc, Popradu, Bazileja, Bologne, Splitu a Zadaru. Z Košíc lieta do Rijeky, z Popradu do Bologne, Bazileja (cez Bratislavu) a do Splitu, z Bologne aj do Crotone. Danube Wings prevádzkuje tri vlastné turbovrtuľové lietadlá francúzsko-talianskej výroby ATR 72, určené pre regionálnu prepravu s kapacitou 64 až 72 miest. Na jeseň sa má flotila spoločnosti rozšíriť o štvrté lietadlo ATR 72 zo série 500, ktoré dosahuje väčšiu rýchlosť. Malo by lietať na novej linke z Bratislavy do Bruselu. Danube Wings sa stal 15 júla tohto roku členom Asociácie aerolínií európskych regiónov (ERA), ktorá má v súčasnosti 179 členov. Okrem 63 leteckých spoločností združuje aj 116 letísk, výrobcov súčiastok a lietadiel, leteckej a navigačnej techniky, opravárenských a servisných firiem. ERA zastupuje a chráni záujmy spoločností podnikajúcich v regionálnej leteckej doprave.