Bratislava 25. júna (TASR) - Každý pasažier pred odletom na zájazd by sa mal vo vlastnom záujme individuálne oboznámiť s právami cestujúcich v leteckej doprave. V letnej sezóne sa tak verejnosť, obchodní cestujúci a dovolenkári môžu vyhnúť nepríjemnostiam, pripomína Slovenská asociácia cestovných kancelárií a cestovných agentúr (SACKA). Práva v leteckej doprave sa vzťahujú na cestujúcich na pravidelných, nepravidelných, charterových linkách ako aj v rámci zájazdov.
V súvislosti so zverejnenými informáciami okolo problémov leteckej spoločnosti SkyEurope Airlines SACKA upozorňuje cestujúcich na skutočnosť, že ich práva v rámci leteckej dopravy upravuje Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady Európskeho spoločenstva S č. 261/2004. Leták o právach a kontakt na bezplatné telefónne číslo v rámci celej EÚ - 00 800 67 89 10 11 - si môže záujemca prezrieť alebo stiahnuť na internetovej stránke SACKA a pribaliť k batožine na dovolenku.
"Z nariadenia vyplýva, že za riadny výkon leteckej dopravy zodpovedá a povinnosti v súvislosti s poskytnutím pomoci a náhrad cestujúcim má výlučne letecká spoločnosť, a to aj v prípade, ak ide o leteckú dopravu v rámci zájazdu zakúpeného v cestovnej kancelárii (CK)," uviedla SACKA.
V prípade zrušenia letu, veľkého meškania alebo odmietnutia nástupu do lietadla musí pasažier kontaktovať leteckú spoločnosť. O pomoc pri spojení s ňou môže požiadať aj letiskový personál alebo zástupcu CK.