Paríž/Recife 9. júna (TASR) - Pátracie tímy vytiahli z Atlantického oceánu chvostovú časť havarovaného lietadla spoločnosti Air France, ktorá môže mať kľúčový význam pri objasňovaní príčin tragédie a hľadaní čiernych skriniek.
Rozsiahly fragment obsahuje vertikálny stabilizátor a smerové kormidlo lietadla. Dátové a zvukové záznamníky boli uložené v trupe v blízkosti chvosta lietadla.
Záchranári už celkovo vytiahli z mora 29 mŕtvych tiel, informovalo brazílske letectvo. Na palube Airbusu 330, ktorý sa pred 31. mája zrútil do vôd Atlantiku, sa nachádzalo 228 osôb.
Malá odborová organizácia v aerolíniách Air France vyzvala pilotov, aby dočasne prestali lietať na strojoch Airbus A330/A340. Bojkot by sa mal skončiť až po výmene rýchlostných senzorov, na ktoré sa upriamuje pozornosť expertov objasňujúcich príčiny havárie.
"Odmietnite let na strojoch A330/A340, ktoré nemajú vymenené aspoň dve (z trojice) Pitotových trubíc," uvádza sa vo vyhlásení odborovej organizácie Alter.
Predstavitelia Air France cez víkend oznámili, že urýchlia proces výmeny rýchlostných senzorov, známych aj pod označením Pitotova trubica alebo rúrka. Výmena by mala postupne prebehnúť vo všetkých Airbusoch lietajúcich na diaľkových linkách.
Vyšetrovatelia zaznamenali určité nezrovnalosti týkajúce sa činnosti rýchlomerov pred haváriou, čo vyvolalo špekulácie o možnom zamrznutí Pitotových trubíc. Meracie zariadenia tak mohli dodať chybné údaje, čo mohlo zmiasť pilotov práve v čase, keď sa stroj dostal do búrkovej oblasti.
Francúzski vyšetrovatelia však zdôrazňujú, že na stanovenie príčin havárie zatiaľ neexistuje dostatok potrebných informácií.
Zdroj: Associated Press, Reuters, Daily Telegraph