SME

Našli sa prvé telá obetí z havarovaného lietadla

Brazílske pátracie skupiny našli dnes prvé telá a trosky lietadla spoločnosti Air France, ktoré sa v pondelok zrútilo do Atlantického oceánu.

Pátranie po havarovanom airbuse pokračuje. Armáda sa stále snaží lokalizovať čiernu skrinku.Pátranie po havarovanom airbuse pokračuje. Armáda sa stále snaží lokalizovať čiernu skrinku. (Zdroj: TASR)

PARÍŽ. Brazílske vzdušné sily v sobotu našli telá a trosky z nezvestného lietadla spoločnosti Air France, ktoré sa stratilo nad Atlantickým oceánom v pondelok. Informoval o tom hovorca Jorge Amaral. Ako dodal, časti nájdených tiel bude potrebné identifikovať a až následne bude možné tieto informácie definitívne potvrdiť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa dostupných informácií sa našli zvyšky z dvoch tiel, sedadlo so sériovým číslom spoločnosti Air France vrátane batožiny a kufra s letenkou francúzskej spoločnosti a očkovacím preukazom. "Na základe čísla letenky vieme potvrdiť, že patrila jednému z pasažierov tohto letu," uviedol zástupca brazílskych vzdušných síl. Zatiaľ je známe len to, že išlo o osoby mužského pohlavia.

SkryťVypnúť reklamu

Nešťastie sa malo odohrať v oblasti približne 640 kilometrov severovýchodne od brazílskeho ostrova Fernando de Noronha. Príčiny nehody ostávajú stále neznáme.

Autopilot airbusu nefungoval

Signály, ktoré lietadlo vyslalo predtým, než zmizlo z radarov, naznačujú, že autopilot nefungoval, uviedol dnes šéf francúzskeho úradu vyšetrujúceho haváriu letu č. 447 Paul-Louis Arslanian.

Podľa Arslaniana nie je jasné, či funkciu autopilota vypli samotní piloti, alebo prestala fungovať kvôli protikladným informáciám o výške letu.

Výrobca stroja, spoločnosť Airbus, uviedla, že vyšetrovanie odhalilo, že lietadlo počas silnej búrky dostávalo rôznorodé informácie o výške letu z rôznych prístrojov.

"Videli sme správy, ktoré ukazujú, že autopilot nefungoval," uviedol vedúci vyšetrovania Alain Bouillard. Vyšetrovatelia podľa neho analyzujú 24 správ, automaticky odoslaných lietadlom počas posledných minút letu.

SkryťVypnúť reklamu

Pátranie po čiernej skrinke pokračuje

Vyšetrovatelia v oblasti niekoľkých stoviek kilometrov štvorcových stále pátrajú po troskách lietadla. Je potrebné nájsť prístroj, ktorý je súčasťou nahrávacieho zariadenia kokpitu zaznamenávajúceho hlasy a údaje, a ktorý je pravdepodobne niekde v hlbinách Atlantického oceánu, dodal šéf úradu.

Let 447 spoločnosti Air France z brazílskeho Ria de Janeiro do Paríža sa v pondelok skončil nad Atlantickým oceánom, keď lietadlo náhle zmizlo z radarov. V lietadle sa nachádzalo 12 členov posádky a 216 pasažierov z 32 krajín, vrátane troch slovenských občanov.

Francúzske aerolínie vo štvrtok oznámili rodinám pasažierov, aby sa vzdali nádeje, žeby niektorí z nich pondelkový pád lietadla do mora prežili.

Snímače rýchlosti neboli vymenené

SkryťVypnúť reklamu

Francúzsky úrad BEA vyšetrujúci katastrofu medzitým oznámil, že snímače rýchlosti letu v tomto Airbuse A330 neboli vymenené, ako to odporúčal výrobca ešte pred pondelkovým zmiznutím lietadla počas turbulencií.

Úrad BEA zistil, že lietadlo dostalo z rôznych prístrojov viacero protichodných údajov o rýchlosti letu práve v čase, keď bojovala so silnou búrkou.

Spoločnosť Airbus vyrábajúca lietadlá odporučila, aby všetci jeho zákazníci - aerolínie prevádzkujúce Airbusy A330 - vymenili prístroje na meranie rýchlosti letu, nazývané Pitotove trubice. Takýto merač sa nachádzal aj v zmiznutom lietadle. Informoval o tom šéf BEA Paul-Louis Arslanian.

V lietadle, ktoré sa zrútilo do Atlantiku, "neboli ešte vymenené", potvrdil šéf francúzskeho vyšetrovania Alain Bouillard.

SkryťVypnúť reklamu

Letecká spoločnosť Air France odmietla túto správu zatiaľ komentovať.

Arslanian z BEA upozornil, že je ešte priskoro vyvodzovať závery o tom, akú rolu zohrali Pitotove trubice pri havárii. "To neznamená, že bez výmeny Pitotových trubíc bol Airbus A330 poruchový," dodal Arslanian.

Výrobca Airbus vydal odporúčanie "z rozličných dôvodov", uviedol ešte Arslanian.

tasr

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Svet

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  7. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  8. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 399
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 10 292
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 920
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 4 841
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 339
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 3 398
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 158
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 3 082
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu