LONDÝN. Ryan sa usmieva, keď mu učiteľ povie, že nemá priateľov. "Nie je to pravda, minule som bol u môjho kamaráta a pozerali sme spolu filmy," odpovedal žiak.
Nejde o ponižovanie zo strany učiteľa, ale o pilotný projekt na školách, ktorý má zlepšiť duševnú pohodu detí a pomôcť im rozvíjať asertivitu. Učí ich, ako odrážať negatívne poznámky pozitívnymi reakciami, žiaci hovoria o svojich problémoch a spôsoboch, ako ich zvládať.
"Hodiny asertivity sa volajú aj hodiny šťastia, avšak deti sa na nich neučia stále sa usmievať," uviedol riaditeľ Longdean School v britskom meste Hemel Hempstead v grófstve Hertfordshire. Ide o prvú školu, ktorá tento program prijala. "Byť šťastný je predpokladom pre úspešnú školu a človeka, avšak program má len málo spoločné so šťastím," dodal.
Cieľom je rozvíjať emočnú inteligenciu detí, aby si zvykli na potreby a pocity druhých, ako aj ich samých. Kurz, ktorý vytvorili v Pennsylvánii a skúšajú ho v 22 britských školách, má zabrániť depresiám v čase puberty.
Do roku 2011 všetci školáci v Británii budú musieť navštíviť hodiny emočného správania a šťastia. Približne 60 percent detí, ktoré sa zúčastnili na pilotnom programe, uviedlo, že sa odvtedy cítia šťastnejší.