VATIKÁN. Vatikánsky rozhlas, ktorý vysiela v 47 jazykoch do celého sveta a náklady na jeho prevádzku dosahujú takmer 20 miliónov eur ročne, bude vôbec po prvý raz vysielať reklamu, aby aj takýmto spôsobom zmiernil straty.
O opatrení informoval dnes na tlačovej konferencii hovorca Vatikánu, páter Federico Lombardi, ktorý má aj dlhoročné skúsenosti s pôsobením vo vedení stanice Radio Vaticana.
V období od 6. júla do 29. septembra sa v piatich jazykových mutáciách (taliansky, anglicky, španielsky, francúzsky, nemecky) Vatikánskeho rozhlasu objavia reklamné spoty energetického giganta Enel, známeho aj z pôsobenia na Slovensku.
Pri výbere reklamy do vysielania bude rozhlasová stanica podľa slov pátra Lombardiho "prihliadať najmä na typ produktu, aký "odkaz či posolstvo" v sebe zahŕňa, ako aj na samotnú formu spracovania reklamného spotu.
Prezident Enelu Piero Gnudi sa na tlačovej konferencii vyjadril, že pre firmu, na čele ktorej stojí, "je cťou byť prvým klientom tohto jedinečného média."
Ako vyplýva z komuniké Svätej stolice, takmer 80 rokov od prvého vysielania vďaka Piovi XI., ktoré zrealizoval Guglielmo Marconi, potvrdzuje Vatikánsky rozhlas svoje "povolanie k medzinárodnosti a k technologickej inovácii vďaka sérii projektov, ktoré jej umožnia čeliť ešte dynamickejšie a primeranejšie budúcnosti."