Médiá sa menia - internet vytlačil noviny z pozície zdroja najaktuálnejších informácií, tie predlžujú reportáže i analýzy a obsadzujú tak priestor spravodajským týždenníkom.
Napríklad Newsweek tento boj už vzdal. Rezignoval na súhrn týždňa a stavil na nezvyčajnosť - dlhé reportáže ešte dlhšie, hĺbavé a ešte hĺbavejšie komentáre. „Týždenný cyklus je zaujímavý v čase, kde má tep digitálny rytmus," nestráca nádej Jon Mecham z vedenia magazínu.
Hovorí sa o konci novín. Vydavatelia v boji o čitateľov bojujú sami proti sebe. Chcú od ľudí, aby si ráno kupovali informácie, ktoré si už večer môžu zadarmo prečítať na internete.
„Kto prišiel s tým, že informácie majú byť zadarmo a prečo sme sa proti tomu neohradili hneď na začiatku?" pýta sa Ann Moore z vedenia Time. O spoplatnení internetu sa diskutuje čoraz častejšie. Financial Times v článku vyrátal, že čitateľ by zaň zaplatil asi 4 percentá z ceny tlačených novín.
Prezident Obama odmietol špekulácie, že by vláda mohla médiám v kríze pomôcť podobne, ako napríklad automobilkám. Novinárom ponúkol iba sympatie: „Ako povedal Jefferson, radšej by som mal noviny a žiadnu vládu, než vládu bez novín."