Brusel 14. mája (TASR) - Na internetových stránkach predávajúcich letenky sa objavuje menej zavádzajúcich informácií. Vyplýva to z dnes zverejnenej správy Európskej komisie (EK) vypracovanej na základe 18-mesačnej akcie, ktorej cieľom bolo zasiahnuť proti zavádzajúcej reklame a nekalým praktikám.
Do akcie, ktorú Brusel spustil v septembri 2007, sa zapojili úrady 15 členských krajín EÚ a Nórska. Podľa najnovších zistení sa z dovedna 115 zo 137 kontrolovaných internetových stránok asi 80 leteckých spoločností odstránili informácie, ktoré zavádzali zákazníka.
Počas marcovej kontroly, v rámci ktorej EK anonymne kupovala letenky u 67 hlavných leteckých spoločností, sa ukázalo, že 52 aerolínií spĺňa požiadavky alebo sa zaviazalo urobiť nápravu zistených problémov. Patria sem napríklad Finnair, Spanair, SAS, TAP, Virgin Atlantic, Air Berlin, Czech Airlines, Brussels Airlines, Lufthansa, Ryanair, či Swiss Air.
Kontrolná akcia sa zamerala na tri hlavné oblasti: jasnú cenu, dostupnosť a spravodlivé zmluvné podmienky. Išlo teda o to, či je cena reklamovaná na internetovej stránke definitívnou, či nie sú reklamované ponuky k dispozícii len obmedzenému počtu zákazníkov a či sú podmienky zmluvy jasné, ľahko dostupné a spravodlivé. Medzi neférové praktiky Brusel zaraďuje napríklad nútenie zákazníka, aby si spolu s letenkou kúpil aj poistenie.
(spravodajkyňa TASR Monika Poláková) pop