Bratislava 12. mája (TASR) - V období globálnej hospodárskej krízy írska nízkonákladová letecká spoločnosť Ryanair skúma celý proces odbavovania cestujúcich s cieľom zefektívniť ho. Od októbra tohto roka plánuje zaviesť 100-% internetový check-in.
"Proces zaregistrovania osôb a batožiny cez internet zníži náklady leteckej spoločnosti a zabezpečí tak nižšie poplatky pre pasažierov. Okrem toho, že šetrí náklady, cestujúcim ušetrí aj čas," vysvetlila dnes v Bratislave na tlačovej konferencii obchodná a marketingová manažérka spoločnosti Ryanair pre slovenský a rakúsky trh Anja Seuglingová. Dodala, že cestujúci sa tak už nebudú musieť dostaviť na letisko dve hodiny pred odletom. Týkať by sa to malo aj Letiska M. R. Štefánika - Airport Bratislava, a. s. (BTS).
Kríza podľa Seuglingovej pomáha spoločnosti k rastu a získavaniu nových pasažierov. "Ak znížime poplatky, pocestuje s Ryanairom viac ľudí," konštatovala s tým, že v súčasnosti spoločnosť znižuje poplatky o 33 %. Po zavedení internetového check-inu by to mohlo byť o ďalších 10 až 15 %.
Spoločnosť v súčasnosti rokuje s viacerými letiskami o založení základne. "Bolo by to zaujímavé mať základňu na bratislavskom letisku, ale všetko závisí od aktuálnej situácie na trhu," povedala Seuglingová.
Zatiaľ čo ostatné letecké spoločnosti zaznamenali v období krízy pokles počtu cestujúcich, Ryanair si v 1. štvrťroku tohto roka polepšil o 8 %. V minulom roku spoločnosť celkove prepravila 58 miliónov cestujúcich, tento rok by to malo byť 67 miliónov. Ryanair v súčasnosti ponúka lety z bratislavského letiska do 14 destinácií.