ISTANBUL.
Podľa tureckého periodika Yeni Dafak dispečeri na letisku nedodržali predpísanú vzdialenosť medzi dvoma strojmi a tak iba dve minúty pred tureckým strojom pristával na rovnakej dráhe iný stroj typu Boeing 757. V prípade takýchto lietadiel by medzi oboma pristávacími manévrami mal podľa predpisov uplynúť minimálne štvorminútový časový úsek. Keďže sa tak nestalo, mohli za prvým strojom vzniknúť turbulencie, ktoré narušili pristávací manéver tureckého lietadla.
Holandskí experti od nehody, ku ktorej došlo v stredu 25. februára, zistili, že pracovníci Turkish Airlines nenesú zodpovednosť za nešťastie. V Turecku to prijali s veľkým zadosťučinením, v niektorých tlačovinách sa objavili napríklad titulky ako: Tureckí piloti nepochybili.
Predstaviteľ príslušnej holandskej inštitúcie Fred Sanders už skôr ubezpečil, že predmetom skúmania budú všetky možné príčiny havárie. Ako dodal, ani turbulencie, o ktorých ako prví hovorili predstavitelia zväzovej organizácie tureckých pilotov, nemožno ako príčinu havárie vylúčiť.