ISTANBUL. Z komunikácie medzi posádkou neskôr havarovaného Boeingu 737-800 spoločnosti Turkish Airlines a holandským dispečerom letovej prevádzky nevyplývajú žiadne indície, ktoré by naznačovali blížiacu sa katastrofu. Tá si neďaleko amsterdamského letiska vyžiadala v stredu deväť životov a ďalšie desiatky sčasti ťažko zranených.
Ako dnes uviedol pre turecké médiá druhý muž tamojšej pilotnej organizácie TALPA Mete Dana, záznamy z kokpitu, naopak, naznačujú normálny priebeh letu.
Podľa mediálnych informácií záznam vraj potvrdzuje, že posádka, ktorej traja členovia pri nešťastí zahynuli, avizuje riadiacej veži prechod do klesania a prípravu na pristávací manéver. Komunikácia údajne končí požiadavkou dispečera, aby pilot prepol na frekvenciu veže letiska Schiphol.
O príčinách nešťastia sa naďalej špekuluje, odborníci však považujú za najpravdepodobnejšiu výpadok motorov zo zatiaľ neznámych príčin.
Možnosť, že by lietadlo nemalo už dostatok paliva, ktorá sa vynorila v súvislosti s tým, že po dopade stroja na pole nevznikol požiar, zatiaľ nemožno vylúčiť. Odborníci ju však považujú za maximálne nepravdepodobnú. To isté platí aj o variante turbulencií spôsobených iným strojom.