CHICAGO. Americká tlač využila inauguráciu nového prezidenta USA Baracka Obamu ako jedinečnú šancu na zvýšenie príjmov. Denníky po celých Spojených štátoch ponúkli čitateľom špeciálne vydania, v niektorých prípadoch po prvýkrát od teroristických útokov z 11. septembra 2001.
Desaťtisícové náklady mimoriadnych vydaní novín sa v utorok masovo predávali v obchodoch, na staniciach metra a na rohoch ulíc amerických miest.
"Fenomén Obama je priemyslom, takže všetko, čo nesie jeho meno, je príťažlivé," vysvetlila Kalifornčanka Nicole Washingtonová, ktorá pre seba a svojich priateľov kúpila desať výtlačkov špeciálnej edície denníka San Francisco Chronicle. Noviny ponúkli verejnosti až 150.000 kópií mimoriadnej inauguračnej prílohy.
Na Obamovu inauguráciu sa vopred pripravili nielen väčšie denníky, noviny v Obamovom domovskom meste Chicago, ale aj množstvo menších regionálnych periodík. Poučili sa zo situácie po novembrových prezidentských voľbách, keď ich zaskočil obrovský záujem čitateľov.
Povolebné vydania novín boli okamžite rozobraté a predávali sa na internete za niekoľkonásobok pôvodnej ceny.
Redakcie, ktoré nestihli pripraviť špeciálne inauguračné vydania na utorok, plánujú využiť nadšenie verejnosti ešte v priebehu dnešného dňa. Denníky vo Filadelfii napríklad vydávajú v desaťtisícových nákladoch špeciálne pamätné prílohy.
Zdroj: Associated Press