LONDÝN. Britská vláda spúšťa v sobotu rozsiahlu trojročnú kampaň proti šíriacej sa obezite. V prípade, že akcia nebude úspešná, je vláda pripravená zvážiť regulačné opatrenia v potravinárskom priemysle.
Kampaň s názvom Change4Life (Zmena pre život) sa prostredníctvom televízie, časopisov a bilbordov bude snažiť motivovať Britov, aby sa rozhodli pre zdravší životný štýl.
Vláda sa rozhodla konať v reakcii na alarmujúci nárast úrovne obezity v krajine, a to predovšetkým u detskej populácie. Podľa predpovedí odborníkov bude do roku 2050 obéznych 40 percent britských detí a nadváhou budú trpieť deviati z desiatich dospelých.
Ministerstvo zdravotníctva v snahách o redukciu obezity uprednostňuje spoluprácu s výrobcami potravín a supermarketmi pred zavádzaním predpisov.
"V spolupráci s výrobcami sme už dosiahli pokrok napríklad v označovaní obsahu tuku a soli," uviedol dnes minister zdravotníctva Ben Bradshaw. "Ak však táto kampaň neuspeje, nevylučujeme, že v budúcnosti pristúpime k regulácii."
Zo štátneho rozpočtu pôjde na kampaň 75 miliónov libier (78 miliónov eur). Zvyšných 200 miliónov libier (208 miliónov eur) poskytne 35 výrobcov fitness produktov, supermarketov, reklamných agentúr a potravinárskych spoločností, vrátane veľkých korporácií ako PepsiCo, Unilever a britskej siete supermarketov Asda.
Podľa kritikov, ktorí v boji proti obezite presadzujú vládne regulačné opatrenia, nie je účasť veľkých spoločností v kampani primeraná.
"Obávame sa, že priemysel veľmi ochotne poskytne 200 miliónov libier, aby tak odviedol vládu od plánov na reguláciu," vysvetlil Tam Fry z britského Národného fóra pre obezitu.