SME

Británia spúšťa veľkú kampaň proti obezite

Britská vláda spúšťa v sobotu rozsiahlu trojročnú kampaň proti šíriacej sa obezite. V prípade, že akcia nebude úspešná, je ...

LONDÝN. Britská vláda spúšťa v sobotu rozsiahlu trojročnú kampaň proti šíriacej sa obezite. V prípade, že akcia nebude úspešná, je vláda pripravená zvážiť regulačné opatrenia v potravinárskom priemysle.

Kampaň s názvom Change4Life (Zmena pre život) sa prostredníctvom televízie, časopisov a bilbordov bude snažiť motivovať Britov, aby sa rozhodli pre zdravší životný štýl.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vláda sa rozhodla konať v reakcii na alarmujúci nárast úrovne obezity v krajine, a to predovšetkým u detskej populácie. Podľa predpovedí odborníkov bude do roku 2050 obéznych 40 percent britských detí a nadváhou budú trpieť deviati z desiatich dospelých.

SkryťVypnúť reklamu

Ministerstvo zdravotníctva v snahách o redukciu obezity uprednostňuje spoluprácu s výrobcami potravín a supermarketmi pred zavádzaním predpisov.

"V spolupráci s výrobcami sme už dosiahli pokrok napríklad v označovaní obsahu tuku a soli," uviedol dnes minister zdravotníctva Ben Bradshaw. "Ak však táto kampaň neuspeje, nevylučujeme, že v budúcnosti pristúpime k regulácii."

Zo štátneho rozpočtu pôjde na kampaň 75 miliónov libier (78 miliónov eur). Zvyšných 200 miliónov libier (208 miliónov eur) poskytne 35 výrobcov fitness produktov, supermarketov, reklamných agentúr a potravinárskych spoločností, vrátane veľkých korporácií ako PepsiCo, Unilever a britskej siete supermarketov Asda.

Podľa kritikov, ktorí v boji proti obezite presadzujú vládne regulačné opatrenia, nie je účasť veľkých spoločností v kampani primeraná.

SkryťVypnúť reklamu

"Obávame sa, že priemysel veľmi ochotne poskytne 200 miliónov libier, aby tak odviedol vládu od plánov na reguláciu," vysvetlil Tam Fry z britského Národného fóra pre obezitu.

Obezita a nadváha

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Svet

Komerčné články

  1. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  4. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  5. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  6. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 18 023
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 8 203
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 7 239
  4. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 4 774
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 4 375
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 744
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 048
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave 1 624
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu