Najvyšší nárast vo vyhľadávaní slov zarok 2008 na Googli zaznamenala guvernérka Aljašky. Na Slovensku to bol videoportál.
BRATISLAVA. Čo ľudí zaujímalo tento rok najviac? Dá sa to zistiť veľmi jednoducho - ak sa pozriete, aké slová ťukali ľudia do vyhľadávača Google.
Rok v znamení Sarah
V Spojených štátoch v čase historických napínavých prezidentských volieb kraľovala republikánska kandidátka na viceprezidentku Sarah Palinová.
Málokto o mene guvernérky z Aljašky počul, kým si ju nevybral John McCain za svoju dvojku. A ako sa neskôr ukázalo prestrelil. Palinová, veľmi podobná herečke Tine Feyovej, sa stala zaujímavou postavičkou aj v zábavnom priemysle.
Kostým Palinovej bol najobľúbenejšou maskou počas amerického Halloweenu, na jej karikovaní a parodovaní si založil kariéru nejeden komik či komička. Tina Fey sa napodobňovaním Palinovej stala doslova cez noc žiadanou hviezdou.
Druhým výrazom, ktorý zaznamenal v Googli najväčší nárast, boli tohtoročné olympijské hry v Pekingu. Čo prekvapilo viac, je napríklad expandujúca sociálna sieť Facebook, ktorý sa stal tento rok ozajstným internetovým fenoménom.
Na internete zabodovali aj heslá, ako futbalový šampionát Euro či herec Heath Ledger, ktorý stvárnil v novom batmanovskom filme zápornú postavu Jokera. Preslávil ho vynikajúci výkon aj nešťastná smrť krátko po nakrútení filmu. Nástup sociálnych sietí v top ten potvrdzujú aj spojenia „wer kennt wen“ a „nasza klasa“. Skrývajú sa za nimi sociálne siete, v ktorých môžete nájsť napríklad bývalých spolužiakov z gymnázia. Prvá je nemecká, tá druhá poľská.
Slovenská klasika
Viaceré slovenské variácie na tému spolužiaci paradoxne také úspešné nie sú.
Rok na Slovensku sa niesol v duchu pohyblivých obrázkov a prechodu na euro. Známy videoserver sa dokonca v rebríčku ocitol až dvakrát, okrem neho ľudia hľadali aj možnosť porozprávať sa na internete, počasie, televízny program či cestovné poriadky. Domáci rok bol podľa Googlu relatívne nudný a ľudia ani tak nevyhľadávali udalosti či trendy, ale skôr zábavu a pirátske verzie hudobných albumov.
Slovenský rok podľa Googlu
youtube +150 percent
euro + 140 percent
you tube +80 percent
joj +70 percent
cp +70 percent
rapidshare +60 percent
program tv +60 percent
pokec +50 percent
pocasie +50 percent
filmy +50 percent