SME

Brusel chce viac podporovať kreativitu a inovácie

Európska komisia spúšťa mediálnu kampaň v súvislosti s Európskym rokom kreativity a inovácií 2009, ktorého cieľom bude podporovať ...

BRUSEL. Európska komisia spúšťa mediálnu kampaň v súvislosti s Európskym rokom kreativity a inovácií 2009, ktorého cieľom bude podporovať kreatívne a inovačné prístupy v rozličných oblastiach ľudskej činnosti.

"Európa si potrebuje viac vážiť, ceniť a vytvárať prajnejšie prostredie pre duševné vlastníctvo, patenty, inovácie, takže takýto rok môže motivovať, mobilizovať, spájať partnerov na úrovni štátov alebo ekonomík, inštitúcií v oblasti vzdelávania, vedy a výskumu a vytvárať stratégiu, ktorá by mohla urobiť Európu inovatívnejšou," uviedol pre TASR komisár pre školstvo, odborný výcvik a kultúru Ján Figeľ.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Slovenský člen EK pripomína, že Európa v inováciách zaostáva za svetovými konkurentmi, čoho výsledkom je často únik mozgov.

"Veľmi výrazné prípady sú často viditeľné v technike, technológiách, priemyselných odvetviach, kde myšlienka alebo aj konkrétna podoba vzniká v Európe, ale rozšírenie, masové využitie alebo produkcia prichádza skôr z druhej strany Atlantiku. Tak sa stalo s internetom, s CD či MP3," konštatuje komisár.

Európsky rok kreativity a inovácií oficiálne odštartuje spolu so začiatkom českého predsedníctva v Európskej únii. Stane sa tak 7. januára v Prahe pri príležitosti stretnutia Európskej komisie s českou vládou. Rovnako ako v prípade ostatných európskych rokov sa budú podporovať rozličné aktivity na európskej, národnej i miestnej úrovni.

Európska únia

Súvisiace témy: Európska komisia
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Svet

Komerčné články

  1. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  2. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  1. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  2. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  4. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  5. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  6. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  7. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 18 081
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 8 697
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 203
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 4 432
  5. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 3 227
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 605
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 2 242
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 1 864
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu