LOS ANGELES.
Viacero amerických reštauračných a obchodných reťazcov, ale aj malých podnikateľov láka voličov do svojich prevádzok. Tým, ktorí už odvolili, ponúka bezplatné dobroty a služby.
"Nemôžeme zaručiť, že kandidát, ktorého preferujete, 4. novembra vyhrá, ale môžeme garantovať, že využitie práva odovzdať hlas bude odmenené našou patriotickou šiškou, ktorá vám pripomenie ako dobre chutí sloboda," vysvetlil pre Los Angeles Times šéfkuchár jednej reštaurácie.
Osláviť sviatok demokracie chcela so svojimi zákazníkmi aj zmrzlinárska firma či kaviarenský reťazec. Ten sa ponukou kávy usiloval zvýšiť participáciu na historických voľbách. "Je to väčšie ako káva," uvádza sa v reklamnom klipe obľúbeného amerického predajcu kávy.
V amerických voľbách dostáva každý volič po odovzdaní hlasu malú nálepku s nápisom Volil som. Práve táto nálepka je potom symbolickým platidlom, ktoré môžu voliči vymeniť za šišku v tvare hviezdy či kompletné obedové menu.
S najrozličnejšími ponukami prichádzajú aj malí podnikatelia v rôznych kútoch USA. Jeden podnikateľ v Texase ponúkol v reakcii na voľby v znamení zmeny bezplatné odstránenie tetovaní.