Ako fungujú tieto exit polls?
1. výstupy takéhoto prieskumu pomáha odhadnúť víťaza volieb, niekedy krátko po zatvorení miestností.
2. prieskum sa voličov taktiež pýta na ich najväčšie obavy a zbiera demografické údaje, vďaka ktorým sa hľadajú trendy v rámci elektorátu.
3. anketári, ktorých je po celej krajine viac ako 1300 budú zbierať dotazníky od viac ako 100 tisíc voličov. Prieskum zahŕňa taktiež +0 tisíc voličov, ktorí odvolili pred volebným utorkom.
4. Aby nedošlo ku skresleniu tak anketári môžu požiadať každého piateho až desiateho voliča, ktorý opustil volebnú miestnosť, v závislosti od veľkosti lokality.
5. Zhruba polovica oslovených voličov odmieta sa zúčastniť prieskumu. Anketári pri nich zaznamenávajú ich vek, rasu, pohlavie a iné demografické charakteristiky, aby mohli spraviť rozumný odhad o tom, ako hlasovali.
6. Analytici sa snažia odhadnúť výsledky tak, aby sa vyhli nezrovnalostiam. Napríklad v roku 2004 bolo viac demokratov ako republikánov, ktorí boli ochotní sa zúčastniť prieskumu.
7. Anketári pracujú samostatne, aby sa zabránilo únikom informácii, ktoré by mohli ovplyvniť voličské správanie.
8.Prieskum realizuje spoločnosťami Edison Media Research a Mitofsky International. Nákladay na jeho realizáciu sú 10 miliónov dolárov. Je určený pre televízie ABC, NBC, CBS, CNN a Fox News a pre agentúru AP.