LONDÝN. Marcové otvorenie piateho terminálu na londýnskom letisku Heathrow bolo "národnou hanbou", píše sa v správe britských zákonodarcov, ktorú zverejnili v pondelok.
Výbor dolnej komory parlamentu pre dopravu skritizoval British Airways (BA) a letiskového operátora BAA za "vážne chyby", ktoré viedli k rušeniu letov, strate desiatok tisíc tašiek a dlhým radom. Terminál otvorili 27. marca a náklady na jeho výstavbu dosiahli 4,3 miliardy libier (164 miliárd slovenských korún). "To, čo malo byť príležitosťou pre národnú hrdosť, sa v skutočnosti stalo príležitosťou pre národnú hanbu," povedala predsedníčka komisie Louise Ellmanová.
Podľa správy komisie zasiahol chaos po otvorení 36 tisíc pasažierov, viac ako 23 tisíc kusov batožiny museli ručne roztriediť, aby sa vrátili k svojim majiteľom. Problémy s terminálom trvali až do 8. apríla, počas ktorých vznikli straty pre aerolínie vo výške 16 miliónov libier.
Podľa poslancov je na vine zlá komunikácia medzi BA a BAA, zdôrazňujú, že do otvorenia terminálu sa neuskutočnilo žiadne spoločné stretnutie týchto dvoch spoločností. "Rovnako ako obe organizácie aj my uznávame, že spustenie takéhoto terminálu sprevádzajú problémy. Hlboko však ľutujeme, že bolo tak veľa komplikácií, ktoré zdržali plné spustenie nového terminálu," píše sa v správe.