Washington 31. októbra (TASR) - Až 33,5 milióna amerických televíznych divákov sledovalo v stredu večer polhodinový reklamný volebný šot demokratického prezidentského kandidáta Baracka Obamu, informoval mediálny výskum spoločnosti Nielsen.
Napríklad len v meste Baltimore v americkom štáte Maryland, ktoré má približne 640.000 obyvateľov, si kvôli Obamovi zaplo televízor až 31,3 percenta všetkých domácností.
Volebný tábor demokratického kandidáta kúpil vysielací čas troch veľkých televízií za zhruba tri milióny dolárov (viac ako 71,4 milióna Sk), volebný šot vysielali aj viaceré káblové televízie.
Niekoľko dní pred voľbami sa vo Washingtone začína roztáčať personálny kolotoč, informovala dnes agentúra DPA. Podľa amerických médií si Obama v prípade svojho víťazstva vybral za hlavu úradu v Bielom dome straníckeho kolegu, poslanca Rahma Emanuela.
Hovorkyňa poslanca však poprela, že by Emanuelovi niekto priamo ponúkol miesto v Bielom dome, ktoré "ešte vôbec neexistuje". Štyridsaťosemročný poslanec sa v Bielom dome vyzná - bol poradcom vo vláde Billa Clintona.