WASHINGTON. Polhodinový reklamný film o demokratovi Barackovi Obamovi prilákal podľa zistení magazínu Hollywood Reporter k televíznym obrazovkám len na troch hlavných staniciach viac než 26 miliónov Američanov.
Ako vo štvrtok informovala spravodajská stanica CNN, Obama tak prekonal napríklad minulotýždňový rekord najnovšej epizódy seriálu CSI, ktorú si pozrelo 20 miliónov divákov.
Sledovanosť Obamovho filmu dosiahla v hlavnom vysielacom čase o tri milióny viac divákov než je dlhodobý priemer. Podľa informácií o sledovanosti ďalších televíznych staníc videlo Obamov film až 30 miliónov divákov. Najvyššiu sledovanosť dosiahol film na staniciach CBS, NBC a Fox. Okrem toho ho odvysielali aj menšinové stanice ako hispánska Univision a černošské BET a TVOne. Podľa ratingovej agentúry Nielsen sledovalo Obamov reklamný klip v stredu večer 22 percent amerických domácností.
Reklamný film mal celkovo veľmi silné mediálne pokrytie a spravodajstvu dominoval v podstate 24 hodín. Americké televízne stanice už v stredu počas dňa informovali o očakávaniach spojených s pripravovaným politickým profilom. Úryvky z volebného filmu následne vysielali americké stanice aj počas štvrtka a potenciálni voliči si ich môžu opakovane pozrieť aj na internete.
Nový prvok predvolebnej kampane sa podľa analytikov demokratovi Barackovi Obamovi osvedčil. Demokratického kandidáta vykreslil ako prezidentskú osobnosť a najmä nerozhodnutých voličov mohol zbaviť pochybností o Obamovej pripravenosti na túto dôležitú politickú funkciu.
Obamov štáb nezverejnil náklady na zakúpenie vysielacieho času pre netradičný politický profil. Podľa odhadov reklamných expertov však náklady mohli dosiahnuť sumu medzi 3,5 a piatimi miliónmi dolárov. Podobný reklamný priestor pre vlastný príhovor si v roku 1992 zakúpil kandidát Reformnej strany a miliardár Ross Perot, ktorý však čelil nedostatočnému pokrytiu svojej kandidatúry v hlavných spravodajských programoch.
(spolupracovníčka TASR Mária Ondruchová) zsl