LOS ANGELES. Druhá televízna celoštátne vysielaná debata dvoch kandidátov na amerického prezidenta Johna McCaina a Baracka Obamu pritiahla pred obrazovky 63,2 milióna divákov, čiže o vyše desať miliónov viac ako prvá debata. Oznámila to v stredu agentúra na prieskum verejnej mienky Nielsen Media Research.
Divákov bolo však i tak menej v porovnaní s takmer 70 miliónmi ľudí, ktorí sledovali minulotýždňové stretnutie kandidátov na amerického viceprezidenta, republikánky Sarah Palinovej a demokrata Joa Bidena.
Večerná utorková debata, uskutočnená necelý mesiac pred prezidentskými voľbami naplánovanými na 4. novembra, sa niesla v duchu dohadovania sa o tom, ako čo najlepšie pomôcť americkým pracujúcim, a ešte viac zdôraznila rozdielnosť prístupu oboch mužov k ekonomickým otázkam.
Išlo o druhú z troch plánovaných debát prezidentských kandidátov a konala sa na univerzite Belmont v meste Nashville v štáte Tennessee.
Dva prieskumy verejnej mienky, uskutočnené televíznymi stanicami CBS a CNN hneď po debate, ukázali, že jej víťazom sa stal Obama. Niektorí kritici ju však označili za nudnú, a preto podľa ich názoru neovplyvní veľký počet voličov.
McCain bol pod tlakom, aby predviedol výrazný výkon, ktorý by zastavil Obamov náskok v počte sympatizantov.
Podľa prieskumu tlačovej agentúry Reuters, televíznej stanice C-SPAN a inštitútu Zogby, ktorého výsledky zverejnili v stredu, Obama získal 47 percent hlasov divákov, McCain 45 percent.
Najsledovanejšou zaznamenanou debatou prezidentských kandidátov bola tá z roku 1980 medzi vtedajším prezidentom Jimmym Carterom a jeho republikánskym rivalom Ronaldom Reaganom.
Stretnutie Palinovej a Bidena pritiahlo najväčší počet divákov zo všetkých celoštátne odvysielaných televíznych diskusií za posledných 16 rokov.
Zdroj: Reuters
1 jam