Londýn 26. apríla (TASR) - Britská labouristická vláda utratila za prvé tri mesiace tohto roku 63 miliónov libier z verejných peňazí na reklamu. Len za marec dal kabinet Tonyho Blaira 30,2 milióna libier na svoje zviditeľnenie - čo je dvakrát vyššia suma ako tá, ktorú na propagáciu svojich produktov utratil druhý najväčší zadávateľ reklamy gigant Unilever. Tieto informácie v stredu uverejnila firma AC Nielsen, ktorá monitoruje britské médiá.
Predseda konzervatívneho klubu v parlamente Michael Ancram okamžite obvinil Tonyho Blaira, že si za peniaze daňových poplatníkov buduje vlastný imidž. "Hlavnou prioritou premiéra Blaira je míňať peniaze daňových poplatníkov na to, aby pôsobil lepším dojmom," vyhlásil Ancram. Toryovci sa domáhajú prešetrenia celej záležitosti.
Hovorkyňa kabinetu však argumentuje, že Blairova vláda je reformná vláda s ambicióznym programom, ktorý ovplyvňuje milióny životov - a preto musí efektívne komunikovať s verejnosťou. Všetky reklamy oboznamujú verejnosť s novými vládnymi programami a ani jedna nenabáda Britov, aby volili labouristov.
Parlamentné voľby v Británii sa mali pôvodne konať 3. mája, v rovnakom termíne ako voľby komunálne, ale pre epidémiu slintačky a krívačky sa Tony Blair i parlament rozhodli pre ich odklad. A hoci zatiaľ nebol stanovený oficiálny termín hlasovania, očakáva sa, že voľby budú 7. júna.
1 lb pel