SME

Aerolinka sa bráni: Nehodu v Madride sme nespôsobili

Madrid 23. augusta (TASR) - Španielska polícia a vyšetrovatelia skúmajúci príčinu havárie lietadla v Madride vypočúvali mechanika, ktorý dal súhlas na ...

Madrid 23. augusta (TASR) - Španielska polícia a vyšetrovatelia skúmajúci príčinu havárie lietadla v Madride vypočúvali mechanika, ktorý dal súhlas na štart stroja po tom, ako vyriešil menší technický problém. Oznámili to dnes aerolínie Spanair.

Letecká spoločnosť uviedla, že mechanik riešil problém s prehriatym nasávacím ventilom, ktorý prinútil pilota neuskutočniť prvý pokus o štart lietadla smerujúceho na Kanárske ostrovy. O hodinu, keď nakoniec stroj MD-82 odštartoval, havaroval na konci vzletovej dráhy, začal horieť a rozlomil sa. Z celkového počtu 172 ľudí, ktorí boli na palube, zahynulo 153 osôb.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Denník El País citoval nemenované zdroje blízke vyšetrovaniu, podľa ktorých mechanik vo dvoch piatkových výpovediach - pred políciou a potom pred vyšetrovateľmi havárie - trval na tom, že zlé fungovanie ventilu bolo iba malou poruchou, ktorá nemá nič spoločné so stredajšou haváriou.

Predstaviteľ aerolínií Spanair dnes uviedol pre tlačovú agentúru Associated Press (AP), že nemá podrobnosti mužovej výpovede, ale znovu sa vyjadril, že tento technický problém haváriu nezapríčinil. Rovnako sa vyjadrili aj odborníci na letectvo.

Všetkých 19 ľudí, ktorí nešťastie prežili, zostáva aj dnes v nemocniciach, dvaja z nich sú v kritickom stave. Najhoršie je na tom 31-ročná žena, ktorá má popáleniny na 72 percentách povrchu tela. Jej manžel pri havárii zahynul, ale šesťročný syn ju prežil.

SkryťVypnúť reklamu

Zatiaľ identifikovali iba 50 tiel. Mnohé obete sú obhorené do takej miery, že ich nemožno spoznať, a tak tímy súdnych odborníkov používajú na určenie totožnosti testy DNA.

Spanair uviedol, že mechanik vyriešil problém s teplotným senzorom ventilu ukazujúcim prehriatie tak, že zariadenie vypol. Podľa hovorcu to bol za daných okolností prijateľný krok, pretože ventil nepatrí k prístrojom, ktoré musia nevyhnutne fungovať.

Šéf španielskeho civilného letectva Manuel Bautista agentúre AP v piatkovom rozhovore však povedal, že teplotný senzor ventilu by mal byť podrobne preskúmaný, aby sa zistilo, či neprispel k nešťastiu. Podľa Bautistu mohla byť príčinou katastrofy kombinácia viacerých chýb.

Ako uviedla agentúra DPA, príslušný prokurátor, ktorý má na starosti najhorší prípad leteckej havárie v Španielsku za posledných 25 rokov, Emilio Valerio dnes vyhlásil, že do jedného mesiaca by malo byť objasnené, čo bolo príčinou nehody lietadla.

SkryťVypnúť reklamu

Príbuzní obetí havárie sa v piatok v neskorých večerných hodinách stretli s predstaviteľmi aerolínií Spanair a nahnevane sa posťažovali, že spoločnosť neposkytuje žiadne informácie o prípadných príčinách havárie.

Niektorí pozostalí vyhlásili, že ich milovaní im poslali esemesky, že sa snažili vystúpiť z lietadla, keď sa na ňom vyskytla prvýkrát technická chyba, ale posádka im to nedovolila. Spanair toto tvrdenie dnes odmietol komentovať.

Zdroj: Associated Press

Lietadlá

Ilustračné foto.

Lietadlo Mitsubishi MU-2B-40 sa zrútilo do poľa.


TASR
Trosky havarovaného lietadla v Boca Raton.

Pre dopad lietadla na diaľnicu jedno z áut skončilo na železničných koľajach.


TASR
Jedna z doposiaľ nájdených trosiek letu MH370 na spomienkovom podujatí v Kuala Lumpure.

Lietadlo zmizlo pred vyše desiatimi rokmi.


TASR
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Svet

Komerčné články

  1. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  2. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  1. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  2. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  4. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  5. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  6. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  7. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 18 081
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 8 697
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 203
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 4 432
  5. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 3 227
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 605
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 2 242
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 1 864
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu