Za každé nahlásené zapojenie sa do diskusie dostanú diskutéri body, ktoré môžu neskôr premeniť na rôzne ceny spojené s McCainovou kampaňou. Aj takto sa jeho volebný štáb usiluje presadiť v internetových diskusiách, v ktorých zatiaľ výrazne dominujú mladí priaznivci kandidáta Demokratickej strany Baracka Obamu.
Návštevníci McCainovej internetovej stránky majú k dispozícii novú kategóriu "šírte slová", kde nájdu okrem denne aktualizovaných bodov McCainovej politiky aj zoznam blogov a internetových stránok, kam by mali vopred pripravené frázy umiestňovať. Ich zapojenie by sa pritom nemalo obmedzovať iba na konzervatívne stránky, ktoré súhlasia s McCainovými názormi, ale aj na liberálne a politicky umiernené stránky.
Ako upozornil americký denník Washington Post, praktiky takýchto nasadených blogov alebo platených diskutérov v rozhlasových reláciách sú súčasťou každej úspešnej kampane. McCainova verejná ponuka kopírovateľných diskusných príspevkov je však zatiaľ na internete novinkou. Republikánsky senátor tak v tomto smere predstihol Baracka Obamu, ktorého politiku na internete obhajuje početná komunita priaznivcov, nie je však motivovaná žiadnymi cenami.
Internet je pre nadchádzajúce prezidentské voľby v USA dôležitým nástrojom, ktorý využívajú najmä mladí voliči. Tí sú v prevažnej miere priaznivcami Baracka Obamu, čo vedie k tomu, že Obamova prítomnosť na internetových stránkach je oveľa výraznejšia. Hlavnou skupinou McCainových podporovateľov z hľadiska veku sú voliči nad 65 rokov. Podľa denníka Washington Post možno práve preto zatiaľ prevádzkovatelia odporúčaných blogov nehlásili žiadne masívne zaplavenie svojich diskusií McCainovými stanoviskami.
Obaja prezidentskí kandidáti majú svoje internetové stránky, ktoré prinášajú denne aktuality o volebnej kampani. Návštevnosť Obamovej stránky je však podľa údajov Google Trends v bežných dňoch približne trikrát vyššia než v prípade internetovej prezentácie Johna McCaina. Pokiaľ návštevnosť jeho stránky je pomerne stabilná, počet návštevníkov Obamovej stránky sa výrazne mení v súvislosti s jeho pracovným programom. V čase jeho zahraničného turné dosiahla návštevnosť stránky takmer trojnásobok bežnej úrovne.
Jedným z mála miest na internete, kde John McCain porazil Baracka Obamu, je prezentácia jeho reklamných klipov na portáli YouTube. Nedávno zverejnený klip, v ktorom demokratického senátora označil McCain za najväčšiu celebritu na svete a prirovnal ho k Britney Spearsovej a Paris Hiltonovej, si pozreli takmer dva milióny používateľov. Oboch politikov však výrazne prekonala samotná Paris Hiltonová. Jej satirickú reakciu na McCainov klip si pozrelo počas tohto týždňa celkovo takmer šesť miliónov návštevníkov stránky FunnyOrDie.
(spolupracovníčka TASR Mária Ondruchová) hy