Budapešť 5. augusta (TASR) Vykoľajenie rýchlika z Kaposváru do Budapešti v sobotu, pri ktorom sa zranilo 12 osôb, mohli spôsobiť koľajnice, ktoré boli zdeformované vysokými teplotami a možno boli poškodené predchádzajúcim vlakom. Píše o tom dnešné vydanie maďarského denníka Népszabadság s odvolaním sa na názory expertov Maďarských štátnych železníc (MÁV).
V kuloároch železničnej spoločnosti sa podľa denníka povráva, že k nehode prispel aj ľudský faktor. Zverejnenie výsledkov vyšetrovania havárie avizovali na polovicu augusta, okolnosti nehody preveruje aj polícia.
V úseku obcí Kurd a Szakály-Högyész odborníci MÁV-u v priebehu pondelka vymenili koľajnice. Horné elektrické vedenie malo byť hotové dnes ráno, keď bola premávka vlakov obnovená, píše ďalej Népszabadság, podľa ktorého oficiálne vysvetlenie, prečo k nehode došlo, zatiaľ neexistuje.
Verziu, že popri vysokej teplote, ktorá v sobotu bola - neďaleko havárie namerali na koľajniciach v tom čase 47 stupňov Celzia -, mohlo koľajnice poškodiť vozidlo s nejakou technickou poruchou, vyvracia skutočnosť, že všetky vlaky, ktoré v ten deň traťou prechádzali a preverili a výsledok bol negatívny.
Sprievodca vlaku InterCity, ktorý prechádzal pred rýchlikom šesť minút, síce nahlásil silný bočný náraz pri prechode daného úseku trate, ale na zastavenie rýchlika alebo jeho spomalenie už nebol dosť času. Rušňovodič síce zaregistroval poškodenú časť koľajníc, napriek okamžitému použitiu rýchlobrzdy sa však štyri vagóny rýchlika z piatich vykoľajili.
(spravodajca TASR Ladislav Vallach) dem