Tieto výsledky ďaleko prevyšujú údaje z poslednej kampane z roku 2004. Vyplýva to zo štúdie Univerzity vo Wisconsine, ktorá monitoruje výdaje politikov na reklamné účely. Demokratický kandidát Barack Obama minul na reklamu v období medzi 4. až 26. júnom 27 miliónov dolárov, zatiaľ čo republikán John McCain iba 21 miliónov. Obama taktiež predčil McCaina aj v počte odvysielaných reklám, keď si zaplatil 55 312 spotov, čo je takmer o 9 tisíc viac ako jeho republikánsky súper, ktorý ich mal na konte len 46 453. V porovnaní s prezidentskými kandidátmi z roku 2004, odvysielali tí súčasní za rovnaké obdobie približne o 23 tisíc spotov viac.
Viac ako 90 percent reklamných spotov Baracka Obamu v pozitívnom kontexte spomína prírodu a vôbec sa nezaoberajú McCainom. Naproti tomu približne tretina reklám republikánskeho kandidáta spomína Obamu v negatívnych súvislostiach. Rozdiely medzi kandidátmi sú taktiež v množstve reklám v rámci jednotlivých štátov. McCain sa orientuje predovšetkým na štyri nerozhodné štáty (Michigan, Ohio, Pennsylvánia a Wisconsin), kde aktívne pôsobí aj Obama. Ten si však zaplatil reklamný priestor aj v tradičných republikánskych baštách ako Georgia, Indiana, Montana, Arkansas a Severná Karolína, ako aj v štátoch, kde sa v minulých voľbách demokratom nedarilo.