Bratislava 24. apríla (TASR) - Na dnešnom, v poradí už 24. udeľovaní Certifikátov ochrannej značky kvality a Zlatých medailí Slovak Gold (SG) ocenila Nadácia SG celkovo 12 výrobkov od dvanástich domácich producentov. Polovica z nich bola z potravinárskeho sektora a zvyšnú časť tvorili zástupcovia chemického, gumárenského a elektrotechnického priemyslu. Na dnešnej tlačovej konferencii o tom informoval prezident Nadácie SG Jozef Sitko.
V rámci potravinárskej produkcie získali ocenenie SG Senická mliekareň, s. r. o., Senica za dva druhy zakysanky s ovocnou príchuťou, Tvrdošínska mliekareň, s. r. o., Tvrdošín za spletené ochutené syrové nite, Hydina ZK, a. s., Košice za Abovskú údenú šunku, spoločnosť Stein, s. r. o., Senica za 2,3 - miešaný nápoj z piva a citrónovej limonády, UNIMAR, s. r. o., Rovinka za desať druhov sirupov s príchuťou a OLD HEROLD, s. r. o., Trenčín za 52-% Pravú Bošácku slivovicu.
Z ostatných odvetví Nadácia SG ocenila dusíkato-sírové hnojivo DASA 26/13 od a. s. Duslo Šaľa, chladiacu vitrínu rady KLÁRA od výrobcu Pastorkalt, a. s., Nové Zámky a elektronickú sirénu PAVIAN, vyrobenú v košickej s. r. o. Telegrafia. Už trináste ocenenie SG získala spoločnosť Matador, a. s., Púchov za osobný autoplášť Aquilla, pričom v súčasnosti má podnik v systéme SG evidované 4 výrobky. Dvanástku odmenených uzatvára spoločnosť AKUTRADE, s. r. o., Banská Štiavnica za olovenú štartovaciu bezúdržbovú autobatériu HT ALFA a výrobca IMTEC Bratislava za odstraňovač vodného kameňa UNI.
Prvýkrát bola platnosť certifikátu SG predĺžená šiestim výrobkom od rovnakého počtu producentov, druhé predĺženie získal výrobca St. Nicolaus, a. s., Liptovský Mikuláš za kečup Pizza v sklenenej fľaši.
Od začiatku činnosti dostala Nadácia SG spolu 354 prihlášok rôznych produktov, z ktorých 11 je ešte v konaní. V systéme SG získalo ocenenie doteraz 280 výrobkov od 135 producentov, 6 služieb a 10 produktov tvorivej činnosti. Najviac ocenených bolo spomedzi výrobcov potravín (141), ďalej chemického priemyslu (35) a strojárstva (23).
Nadácia SG dnes podpísala dohodu o spolupráci s nadnárodnou obchodnou sieťou Carrefour, ktorá by mala zabezpečiť lepšiu prezentáciu ocenených výrobkov v obchodných priestoroch tohto reťazca.