
Zdá sa, že mobilné telefóny by sa v priebehu piatich rokov mohli stať dôležitou súčasťou leteckej prepravy. Štúdia ukázala, že mobily pasažierov môžu leteckým spoločnostiam ročne ušetriť takmer 12 miliárd korún.
Mobilné telefóny môžu na seba prevziať úlohu elektronickej letenky a elektronického žurnálu, ktorý bude obsahovať informácie o batožine, úhradách a ďalších detailoch, ktoré s letom súvisia. Znamená to, že odbavenie by mohlo prebehnúť elektronicky bez akýchkoľvek papierových dokumentov.
Mobilná komunikácia prostredníctvom SMS správ môže skrátiť prestoje, ktoré vzniknú v prípade zmeny niektorých detailov, týkajúcich sa letu. Ak je potrebné pasažierov nasmerovať na iný východ, nebude potrebné čakať na to, kým si to s dostatočnou časovou rezervou všimnú na zobrazovacom paneli. Meškania tak bude možné redukovať na minimum. Dôležité je však aj to, aby boli mobilné služby dostupné i na palube lietadiel.
Až 67 percent leteckých spoločností plánuje do roku 2010 sprevádzkovať mobilné odbavenie, 82 percent aeroliniek chce so svojimi klientami komunikovať pred letom prostredníctvom SMS správ.
Autor: mb