Chicago 20. júna (TASR) Manželku prezidentského kandidáta Baracka Obamu Michelle by mal počas predvolebnej kampane jej manžela podporovať tím skúsených komunikačných stratégov. Prvým známym menom tohto tímu je Stephanie Cutterová, ktorá viedla kampaň demokratického prezidentského kandidáta Johna Kerryho v roku 2004.
Nakoľko je nezvyčajné, aby manželka prezidentského kandidáta disponovala takýmto profesionálnym tímom, americké médiá venujú Michelle Obamovej zvýšenú pozornosť.
Obamovi analytici zdôvodňujú zriadenie špeciálneho komunikačného tímu hroziacimi mediálnymi útokmi zo strany konzervatívcov. Podľa informácií spravodajskej stanice CNN budú preto kľúčovými členmi tímu odborníci na krízovú komunikáciu, pripravení okamžite reagovať na negatívne útoky.
Spontánnosť a odvaha Obamovej sú už dlhšie terčom konzervatívnej kritiky. Prvá vlna ju zasiahla ešte vo februári tohto roka, keď počas príhovoru vo Wisconsine uviedla, že po prvý raz v dospelom živote je hrdá na svoju krajinu, pretože ľudia túžia po zmene. Jej neprajníci ju vtedy obvinili z absencie patriotizmu, neskôr aj z elitárstva a rasizmu.
Nový komunikačný tím by mal potenciálnej prvej dáme pomôcť vyhnúť sa podobným kontroverzným vyjadreniam. Za prvý krok ku zmenám označili médiá už stredajšie uvoľnené vystúpenie Obamovej v ženskom zábavnom programe The View, kde po boku Whoopi Goldbergovej a ďalších popredných amerických herečiek a moderátoriek vysvetlila aj svoj rozporuplný výrok.
Uhladeniu jej imidžu by malo pomôcť aj najnovšie vydanie bulvárneho magazínu US Weekly, ktorý prináša článok o vzťahu a rodine Obamovcov.
Michelle Obamová sprevádza svojho manžela počas celej kampane a od 4. júla by sa mala venovať voľbám na plný úväzok. Ako pracujúca matka a Afroameričanka s právnickým vzdelaním z Harvard Law School oslovuje široké spektrum ženských voličiek.
Pre Baracka Obamu sú staršie ženy dôležitou voličskou skupinou, ktorá bola doteraz viac naklonená Hillary Clintonovej.
(spolupracovníčka TASR Mária Ondruchová) dem