Chicago 19. júna (TASR) Kandidát Demokratickej strany na funkciu amerického prezidenta a senátor Barack Obama predstavil vo štvrtok verejnosti prvý televízny spot určený pre novembrové všeobecné voľby.
Uvedeniu minútového klipu predchádzalo odmietnutie senátora financovať kampaň z verejných zdrojov. Ich využitie by kandidátovi znemožnilo použiť súkromné prostriedky, ktoré Obamovi od jeho priaznivcov pribúdajú rekordným tempom.
Televízny spot Baracka Obamu je patrioticky ladenou spoveďou o jeho životných postojoch, hodnotách a dosiahnutých úspechoch. Krátky klip s názvom Krajina, ktorú mám rád, sa objaví na obrazovkách v 18 štátoch Spojených štátov amerických. Konzervatívny obsah je namierený v prvom rade na voličov v štátoch, kde je pomer demokratov a republikánov nerozhodný, ale aj pre ľudí z Georgie, Severnej Dakoty a Virgínie, čo sú tradične republikánske volebné bašty.
Protikandidát Republikánskej strany, John McCain, verejnosti tento týždeň takisto predstavil svoj prvý volebný spot s titulom Global. Na rozdiel od Obamu sa však sústredil na aktuálnu tému energetickej politiky a ochranu životného prostredia. Klip zároveň vyzdvihol skutočnosť, že republikánsky senátor McCain v minulosti kvôli problematike globálneho otepľovania narazil na odpor zo strany súčasného prezidenta Georgea W. Busha. McCainov spot je určený pre divákov z 11 nerozhodnutých štátov a podľa informácií agentúry Reuters by sa mal objaviť aj v celonárodnom vysielaní Fox News a CNN.
(spolupracovníčka TASR Mária Ondruchová) cve